ГЕЙМІФІКАЦІЯ У ВИКЛАДАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ) ДЛЯ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Ключові слова: гейміфікація, українська мова (за професійним спрямуванням), економічні спеціальності, ігрові методи, мотивація навчання, цифрові технології

Анотація

У дослідженні розглянуто гейміфікацію як ефективний метод викладання української мови (за професійним спрямуванням) для студентів економічних спеціальностей. Описано ключові теоретичні підходи до використання гейміфікаційних елементів у навчальному процесі, а також визначено їх роль у формуванні фахових мовних компетенцій. Проаналізовано сучасні наукові дослідження і практичний досвід впровадження ігрових методик у навчальні програми закладів вищої освіти. Встановлено, що гейміфікація сприяє підвищенню рівня мотивації студентів, активізації їх пізнавальної діяльності, розвитку комунікативних навичок, кращому засвоєнню спеціальної термінології і формуванню професійної компетентності. Окрему увагу приділено методичним рекомендаціям щодо застосування цифрових платформ, рольових ігор, кейс-методів та інших інтерактивних технологій, що можуть бути інтегровані у навчальний процес з метою підвищення його ефективності. Розглянуто вплив різних гейміфікаційних стратегій на рівень навчальних досягнень студентів, а також їх залученість у навчання. Зроблено висновок про значущість використання гейміфікаційних інструментів для адаптації навчального процесу до сучасних вимог ринку праці та забезпечення конкурентоспроможності майбутніх фахівців. Запропоновано перспективні напрями подальших досліджень у сфері гейміфікації, зокрема розробку адаптивних цифрових навчальних платформ, що враховують індивідуальні особливості студентів і дозволяють персоналізувати освітній процес. Також наголошено на важливості оцінки ефективності різних гейміфікаційних моделей у викладанні української мови (за професійним спрямуванням) та їх інтеграції в освітні програми закладів вищої освіти.

Посилання

Варнавська, І.В. (2021) Аспекти застосування інноваційних методів навчання при викладанні економічних дисциплін. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка: Науковий журнал. Вип. 5. Херсон: Видавничий дім «Гельветика», с. 104-112.

Вербовецький, Д.В. (2023) Аналіз досвіду впровадження гейміфікації в освітній процес. Освітній дискурс: зб.наук.праць. Вип. 43 (1-3), с. 95-102.

Виготський Л.С. (2018) Мислення і мова. Київ: Вид-во "Освіта", 312 с.

Волкова, Н.П. (2018) Інформаційно-комунікаційні технології. Гейміфікація. Інтерактивні технології навчання у вищій школі: навч.-метод.посіб / Дніпро: Ун-т ім. Альфреда Нобеля, с. 162-206.

Коваленко, О.О., Паламарчук, Є.А. (2023) Моделі гейміфікації в системах управління навчанням: монографія. Вінниця, ВНТУ, 85 с.

Крюкова, Є.С., Амерідзе, О.С. (2019) Гейміфікація навчання. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. №67, т. 2, с. 51-55.

Кулішов, В.С. (2022) Дидактика вищої школи: навч.-метод. посіб. Біла Церква : БІНПО ДЗВО «УМО» НАПН України, 142 с.

Пометун О., Пироженко Л. (2004) Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. Київ : Освіта, 381 с.

Varnavsʹka, I.V. (2021) Aspekty zastosuvannya innovatsiynykh metodiv navchannya pry vykladanni ekonomichnykh dystsyplin [Aspects of the application of innovative teaching methods in the teaching of economic disciplines]. Tavriysʹkyy naukovyy visnyk. Seriya: Ekonomika: Naukovyy zhurnal. Vyp. 5. Kherson: Vydavnychyy dim «Helʹvetyka», 104-112. (in Ukrainian)

Verbovetsʹkyy, D.V. (2023) Analiz dosvidu vprovadzhennya heymifikatsiyi v osvitniy protses [Analysis of the experience of introducing gamification into the educational process]. Osvitniy dyskurs: zb.nauk.pratsʹ. Vyp. 43 (1-3), 95-102. (in Ukrainian)

Vyhot·sʹkyy L.S. (2018) Myslennya i mova [Thinking and language]. Kyyiv: Vyd-vo "Osvita". (in Ukrainian)

Volkova, N.P. (2018) Informatsiyno-komunikatsiyni tekhnolohiyi. Heymifikatsiya. [Information and communication technologies. Gamification] Interaktyvni tekhnolohiyi navchannya u vyshchiy shkoli: navch.-metod.posib / Dnipro: Un-t im. Alʹfreda Nobelya, 162-206. (in Ukrainian)

Kovalenko, O.O., Palamarchuk, YE.A. (2023) Modeli heymifikatsiyi v systemakh upravlinnya navchannyam [Gamification models in learning management systems]: monohrafiya. Vinnytsya, VNTU. (in Ukrainian)

Kryukova, YE.S., Ameridze, O.S. (2019) Heymifikatsiya navchannya [Gamification of learning]. Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchiy i zahalʹnoosvitniy shkolakh. №67, t. 2, 51-55. (in Ukrainian)

Kulishov, V. S. (2022) Dydaktyka vyshchoyi shkoly [Higher school didactics]: navch.-metod. posib. Bila Tserkva : BINPO DZVO «UMO» NAPN Ukrayiny. (in Ukrainian)

Pometun O., Pyrozhenko L. (2004) Suchasnyy urok: interaktyvni tekhnolohiyi navchannya [The Modern Lesson: Interactive Learning Technologies]. Kyyiv: Osvita. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 3
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2025-04-30
Як цитувати
Варнавська, І. (2025). ГЕЙМІФІКАЦІЯ У ВИКЛАДАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ) ДЛЯ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (23), 21-27. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2025.23.2

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають