НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ СТРАТЕГІЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТОРГОВОГО ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: стратегія, конкурентоспроможність, підприємство, торгівля, менеджмент

Анотація

В статті розкриваються основні напрями удосконалення стратегії конкурентоспроможності торгового підприємства. Визначено фактори, що впливають на конкурентоспроможність: комунікативна політика компаній-суперників; розробка нових товарів та присвоєння торгових брендів та марок; привабливість та якість пакування товарів; ефективність і організація сервісної політики фірм-конкурентів; організація збуту продукції у суперників (конкурентів); раціональність каналів просування товарів у підприємств-аналогів. Встановлено, що поняття конкурентоспроможність практично складається з чотирьох груп факторів: техніко-економічні, комерційні, нормативно-правові, соціальні. З’ясовано, що на конкурентоспроможність впливають як зовнішні (державні, ринкові, соціально-політичні), так і внутрішні (організаційна структура підприємства, фактор інновації продукції (робіт, послуг), якість продукції (робіт, послуг)) фактори.

Посилання

Ареф’єва О. В., Пілецька С. Т. Просторово-адаптивний підхід до формування конкурентної стратегії підприємства. Бізнес Інформ. 2018. No 5. С. 408–415. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/ business-inform-2018-5_0-pages-408_415.pdf

Балабанова Л. В., Кривенко А. В. Управление конкурентоспособностью предприятий на основе маркетинга. Донецк, 2008. 147 с.

Юринець З. В. Формування інноваційних стратегій : монографія. Львів : СПОЛОМ, 2016. 412 с.

Портер М. Э. Конкуренция / пер. с англ. Москва : ИД «Вильямс», 2005. 608 с.

Побережна З. М. Методичне забезпечення оцінювання ефективності заходів з підвищення конкурентоспроможності авіакомпаній. Економіка та держава. 2017. № 1. С. 29–31. URL: http://www.econ.-omy.in.ua/?op=1&z=3677&i=5

Мягких І. М. Теоретико-методичний підхід до комплексної оцінки інвестиційної діяльності авіаційного підприємства. Економічний вісник Дніпровської політехніки. 2016. № 1. С. 110–116. URL: https://ev.nmu.org.ua/docs/2016/1/EV20161_110-116.pdf

Рогоза М. Є., Вергал К. Ю. Теоретичні аспекти формування моделі стратегічного інноваційного розвитку підприємства. Економічний вісник Національного гірничого університету. 2008. № 3. С. 91–96. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/48399182.pdf

Павленко І. А. Інноваційне підприємництво у трансформаційній економіці України : монографія. Київ : КНЕУ, 2007. 248 с.

Соловйов В. П. Інноваційна діяльність як системний процес у конкурентній економіці : дис. ... д-ра екон. наук : 08.02.02. Київ, 2006. 558 с.

Yurii Kyrylov, Natalia Kyrychenko, Tatyana Stukan and Hanna Zhosan, Formation of Enterprise Management Strategies and Entrepreneurship Training, International Journal of Management, 11 (6), 2020, pp. 793–800. Available from http://www.iaeme.com/MasterAdmin/Journal_uploads/ijm/VOLUME_11_ISSUE_6/IJM_11_06_067.pdf

Kyrylov Y., Hranovska V., Zhosan H. Formation of the national competitive model of agricultural enterprises development under the conditions of globalization. Bulletin of the National Academy of Sciences of the Republic of Kazakhstan. Volume 2, Number 390 (2021), pp. 81–89. DOI: https://doi.org/10.32014/2021.2518-1467.54

Arefieva, O. V., and Piletska, S. T. (2018) “Prostorovo-adaptyvnyi pidkhid do formuvannia konkurentnoi stratehii pidpryiemstva“ [The Spatial-Adaptive Approach to Formation of Competitive Strategy of Enterprise]. Biznes Inform, no. 5, 408–415. Available at: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2018-5_0-pages-408_415.pdf

Balabanova, L. V., and Krivenko, A. V. (2008) Upravleniye konkuren- tosposobnostyu predpriyatiy na osnove marketinga [Marketing-based Enterprise Competitiveness Management]. Donetsk.

Yurynets, Z. V. (2016) Formuvannia innovatsiinykh stratehii [Formation of Innovation Strategies]. Lviv: SPOLOM.

Porter, M. E. (2005) Konkurentsiya [Competition]. Moscow: ID«Vilyams».

Pobrezhna, Z. M. (2017) “Metodychne zabezpechennia otsiniuvannia efektyvnosti zakhodiv z pidvyshchennia konkurentospromozhnosti aviakompanii“ [Methodical Providing Evaluation of the Effectiveness of Measures to Improve the Competitiveness of Airlines]. Ekonomika ta derzhava, no. 1, 29–31. Available at: http://www.economy.in.ua/?op=1&z=3677&i=5

Miahkykh, I. M. (2016) “Teoretyko-metodychnyi pidkhid do kompleksnoi otsinky investytsiinoi diialnosti aviatsiinoho pidpryiemstva“ [Theoretical and Methodological Approach to the Integrated Assessment of Aviation Enterprise Investment Activities]. Ekonomichnyi visnyk Dniprovskoi politekhniky, no. 1, 110–116. Available at: https://ev.nmu.org.ua/docs/2016/1/EV20161_110-116.pdf

Rohoza, M. Ye., and Verhal, K. Yu. (2008) “Teoretychni aspekty formuvannia modeli stratehichnoho innovatsiinoho rozvytku pidpryiemstva“ [Theoretical Aspects of Forming a Model of Strategic Innovative Development of the Enterprise]. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, no. 3, 91–96. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/48399182.pdf

Pavlenko, I. A. (2007) Innovatsiine pidpryiemnytstvo u transformatsiinii ekonomitsi Ukrainy [Innovative Entrepreneurship in the Transformational Economy of Ukraine]. Kyiv: KNEU.

Soloviov, V. P. (2006) “Innovatsiina diialnist yak systemnyi protses u konkurentnii ekonomitsi“ [Innovation as a Systemic Process in a Competitive Economy]: dys. ... d-ra ekon. nauk : 08.02.02.

Yurii Kyrylov, Natalia Kyrychenko, Tatyana Stukan and Hanna Zhosan (2020) Formation of Enterprise Management Strategies and Entrepreneurship Training, International Journal of Management, 11 (6), 793–800. Available at: http://www.iaeme.com/MasterAdmin/Journal_uploads/ijm/VOLUME_11_ISSUE_6/IJM_11_06_067.pdf

Kyrylov Y., Hranovska V., Zhosan H. (2021) Formation of the national competitive model of agricultural enterprises development under the conditions of globalization. Bulletin of the National Academy of Sciences of the Republic of Kazakhstan. Volume 2, Number 390, pp. 81–89. DOI: https://doi.org/10.32014/2021.2518-1467.54

Переглядів статті: 145
Завантажень PDF: 124
Опубліковано
2021-12-30
Як цитувати
Кириченко, Н., & Жосан, Г. (2021). НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ СТРАТЕГІЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТОРГОВОГО ПІДПРИЄМСТВА. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (10), 45-50. https://doi.org/10.32851/2708-0366/2021.10.6
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають