РЕПУТАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЙ ТА ВІЙСЬКОВИХ ВИКЛИКІВ: СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ
Анотація
У статті досліджено трансформацію репутаційного менеджменту в умовах глибоких суспільно-політичних, економічних та безпекових змін, спричинених війною в Україні. Розглянуто сучасні підходи до управління репутацією організацій у кризових умовах та виокремлено ключові чинники, що впливають на репутаційний капітал у період військових загроз. Обґрунтовано актуальність формування корпоративної репутації як чинника стратегічної стійкості бізнесу, органів влади та громадських інституцій. Запропоновано інструменти адаптивного репутаційного менеджменту, що базуються на принципах відкритості, прозорості, етичності та довіри. Проведено аналіз викликів до управління репутацією та визначено напрями подальшого розвитку систем репутаційного менеджменту в Україні в умовах повоєнного відновлення.
Посилання
Morley O. Corporate Reputation Management. In: How to Manage Your Global Reputation. London: Palgreve MacMillan, 2002. P. 17-27. DOI: http://dx.doi.org/10.1057/9780230512191_3
Gregory A. Planning and Managing Public Relations Campaigns: A Strategic Approach. 4th ed. Kogan Page Ltd, 2015. 224 p.
Davies G., Chun R., DaSilva R. V., Roper S. Corporate Reputation and Competitiveness. London and New York: Routledge, 2003. P. 99-135. https://doi.org/10.4324/9780203218112
Doorley J., Garcia H. F. Reputation Management. The Key to Successful Public Relations and Corporate Communications. 2nd ed. Routledge, 2006. 456 p. http://dx.doi.org/10.4324/9781315879987
Грабчак В. І. Сутність поняття «репутація підприємства» та її складових. Глобальні та національні проблеми економіки. 2016. № 10. С. 313-318.
Дерев’янко О. Г. Механізми впливу репутаційного менеджменту на бізнес-результати. Стратегія економічного розвитку України. 2018. № 42. С. 5–18.
Завербний А., Ломага Ю. Проблеми та перспективи формування репутаційного менеджменту українськими підприємствами і організаціями з метою підвищення їх конкуренції. Економіка та суспільство. 2020. № 22. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/93 (дата звернення:18.05.2025).
Помянська Н. Ю. Управління діловою репутацією на синергетичних засадах. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. Вип. 9. Ч. 4. С. 57-61.
Гончар О. І. Репутаційний менеджмент підприємств в часи економічної кризи. Вісник ХНТУ. 2019. № 3(70). С. 168-172. URL: https://journals.kntu.net.ua/index.php/visnyk/article/viewFile/354/387 (дата звернення: 20.05.2025).
Реверчук Н., Дзямулич О., Канцір О. Особливості розвитку репутаційного менеджменту компаній в Україні. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. Вип. 4. С. 551–555.
Шкромида В. В. Способи формування репутації компанії у контексті поставлених завдань репутаційного менеджменту. Економічний простір. 2020. № 164. С. 134–138. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecpros_2020_164_25 (дата звернення: 18.05.2025).
Осипова Є. Л., Покотило Б. О. Брендинг та репутаційний менеджмент як інструмент побудови довіри до бренду. Економічний простір. 2024. № 191. С. 230-234. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/191-37
Жосан Г. В., Кириченко Н. В. Визначення місця формальних організацій в теорії бірюзових організацій. Вчені записки Університету «КРОК». 2019. № 2 (54). С. 17-31. DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-53-17-31
Кощій О. Управління людськими ресурсами у бірюзових організаціях. Економічний форум. 2022. № 3. С. 72-78. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-3-9
Озарко К. С. Роль репутаційного менеджменту в розвитку підприємств: проблеми та перспективи у трансформаційних періодах. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 42. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-20
Завербний А. С., Налутка П. В. Роль репутаційного менеджменту для підприємства під час кризових ситуацій: стратегія інформаційної війни. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 62. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-96
Рудніченко Є. М., Корбут Д. В. Кризові трансформації як чинник розвитку адаптивного управління промисловими підприємствами. Innovation and Sustainability. 2024. № 4. С. 155-162. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2024.4.155.162
Дзяна Г. О., Дзяний Р. Б. Управління комунікаціями в умовах криз. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. 2022. № 2. DOI: https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2022.2.2
Микитин О. З. Євроінтеграційні аспекти розвитку репутаційного менеджменту в Україні за умов діджиталізації. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 33. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-33-9
Чирва Ю. Ю., Завербний А. С. Особливості формування системи репутаційного менеджменту в умовах розвитку Інтернет-технологій. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2022. № 2 (8). С. 121-126.
Терехов Д. Управління онлайн-репутацією підприємства з використанням сучасних інструментів контент-маркетингу. Сталий розвиток економіки. 2024. № 1(48). С. 201-205. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-48-28
Davies M. Can Teal Practices Increase Employees’ Work Engagement? Proceedings of the 19th European Conference on Management Leadership and Governance (ECMLG). 2023. Vol. 19. No. 1. P. 96–104. DOI: https://doi.org/10.34190/ecmlg.19.1.1662
Сергійчук С., Сергійчук Д. Сучасні виклики і перспективи для розвитку вітчизняного підприємництва в умовах війни і повоєнного відновлення. Економіка та суспільство. 2024. № 63. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4110 (дата звернення: 20.05.2025).
Morley, O. (2002). Corporate Reputation Management. In: How to Manage Your Global Reputation. London: Palgreve MacMillan, pp. 17-27. DOI: http://dx.doi.org/10.1057/9780230512191_3
Gregory, A. (2015). Planning and Managing Public Relations Campaigns: A Strategic Approach. 4th ed. Kogan Page Ltd, 224 p.
Davies, G., Chun, R., DaSilva, R. V., & Roper, S. (2003). Corporate Reputation and Competitiveness. London and New York: Routledge, pp. 99-135. DOI: https://doi.org/10.4324/9780203218112.
Doorley, J., & Garcia, H. F. (2006). Reputation Management. The Key to Successful Public Relations and Corporate Communications. 2nd ed. Routledge. 456 p. DOI: http://dx.doi.org/10.4324/9781315879987.
Hrabchak, V. I. (2016). Sutnist poniattia "reputatsiia pidpryiemstva" ta yii skladovykh [The essence of the concept of "enterprise reputation" and its components]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky - Global and national problems of economics, no. 10, pp.313-318.
Derevianko, O. H. (2018). Mekhanizmy vplyvu reputatsiinoho menedzhmentu na biznes-rezultaty [Mechanisms of influence of reputation management on business results]. Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy- Strategy of economic development of Ukraine, no. 42, pp.5–18 .
Zaverbnyi, A., & Lomaha, Yu. (2020). Problemy ta perspektyvy formuvannia reputatsiinoho menedzhmentu ukrainskymy pidpryiemstvamy i organizatsiiamy z metoiu pidvyshchennia yikh konkurentsii [Problems and prospects of forming reputation management by Ukrainian enterprises and organizations in order to increase their competition]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and Society, no.22. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/93 (accessed May 18, 2025).
Pomianska, N. Yu. (2014). Upravlinnia dilovoiu reputatsiieiu na synerhetychnykh zasadakh [Business reputation management on synergistic principles]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu- Scientific Bulletin of Kherson State University, vol. 9(4), pp. 57-61.
Honchar, O. I. (2019). Reputatsiinyi menedzhment pidpryiemstv v chasy ekonomichnoi kryzy [Reputation management of enterprises during an economic crisis]. Visnyk KhNTU- Herald of KNTU, no. 3(70), pp.168-172. Available at: https://journals.kntu.net.ua/index.php/visnyk/article/viewFile/354/387 (accessed May 20, 2025).
Reverchuk, N., Dziamulych, O., & Kantsir, O. (2015). Osoblyvosti rozvytku reputatsiinoho menedzhmentu kompanii v Ukraini [Peculiarities of the development of reputation management of companies in Ukraine]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky - Global and national problems of economics, vol. 4, pp. 551–555.
Shkromyda, V. V. (2020). Sposoby formuvannia reputatsii kompanii u konteksti postavlenykh zavdan reputatsiinoho menedzhmentu [Ways of forming a company's reputation in the context of the tasks of reputation management]. Ekonomichnyi prostir - Economic space, no.164, pp.134–138. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecpros_2020_164_25 (accessed May 18, 2025).
Osypova, Ye. L., & Pokotylo, B. O. (2024). Brendynh ta reputatsiinyi menedzhment yak instrument pobudovy doviry do brendu [Branding and reputation management as a tool for building brand trust]. Ekonomichnyi prostir - Economic space, no.191, pp. 230-234. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/191-37
Zhosan, H. V., & Kyrychenko, N. V. (2019). Vyznachennia mistsia formalnykh orhanizatsii v teorii biriuzovykh orhanizatsii [Determining the place of formal organizations in the theory of teal organizations]. Vcheni zapysky Universytetu "KROK" - Scientific notes of KROK University, no. 2(54), pp.17-31. DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-53-17-31 .
Koshchii, O. (2022). Upravlinnia liudskymy resursamy u biriuzovykh orhanizatsiiakh [Human resource management in teal organizations]. Ekonomichnyi forum - Economic Forum, no.3, pp. 72–78. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-3-9
Ozarko, K. S. (2022). Rol reputatsiinoho menedzhmentu v rozvytku pidpryiemstv: problemy ta perspektyvy u transformatsiinykh periodakh [The role of reputation management in the development of enterprises: problems and prospects in transitional periods]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and Society, vol.42. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-20
Zaverbnyi, A. S., & Nalutka, P. V. (2024). Rol reputatsiinoho menedzhmentu dlia pidpryiemstva pid chas kryzovykh sytuatsii: stratehiia informatsiinoi viiny [The role of reputation management for an enterprise during crisis situations: information warfare strategy]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and Society,vol. 62. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-96
Rudnichenko, Ye. M., & Korbut, D. V. (2024). Kryzovi transformatsii yak chynnyk rozvytku adaptyvnoho upravlinnia promyslovymy pidpryiemstvamy [Crisis transformations as a factor in the development of adaptive management of industrial enterprises]. Innovation and Sustainability, no.4, pp.155-162. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2024.4.155.162
Dziana, H. O., & Dzianyi, R. B. (2022). Upravlinnia komunikatsiiamy v umovakh kryz [Crisis communications management]. Dniprovskyi naukovyi chasopys publichnoho upravlinnia, psykholohii, prava - Dnipro Scientific Journal of Public Administration, Psychology, Law, no. 2. DOI: https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2022.2.2
Mykytyn, O. Z. (2021). Yevrointehratsiini aspekty rozvytku reputatsiinoho menedzhmentu v Ukraini za umov dydzhytalizatsii [European integration aspects of the development of reputation management in Ukraine in the conditions of digitalization]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and Society, vol. 33. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-33-9
Chyrva, Yu. Yu., & Zaverbnyi, A. S. (2022). Osoblyvosti formuvannia systemy reputatsiinoho menedzhmentu v umovakh rozvytku Internet-tekhnolohii [Features of forming a reputation management system in the conditions of Internet technologies development]. Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia ta problemy rozvytku - Management and Entrepreneurship in Ukraine: stages of formation and problems of development, no.2(8), pp.121-126 .
Terekhov, D. (2024). Upravlinnia onlain-reputatsiieiu pidpryiemstva z vykorystanniam suchasnykh instrumentiv kontent-marketyngu [Online reputation management of an enterprise using modern content marketing tools]. Stalyi rozvytok ekonomiky - Sustainable economic development, no.1(48), pp.201-205. DOI: https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-48-28
Davies, M. (2023). Can Teal Practices Increase Employees’ Work Engagement? Proceedings of the 19th European Conference on Management Leadership and Governance (ECMLG), vol.19(1), pp.96–104. DOI: https://doi.org/10.34190/ecmlg.19.1.1662
Serhiichuk, S., & Serhiichuk, D. (2024). Suchasni vyklyky i perspektyvy dlia rozvytku vitchyznianoho pidpryiemnytstva v umovakh viiny i povoiennoho vidnovlennia [Modern challenges and prospects for the development of domestic entrepreneurship in the conditions of war and post-war recovery]. Ekonomika ta suspilstvo- Economy and Society, no.63. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4110 (accessed May, 20, 2025).