ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ТА НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ВИРІШЕННІ ЗАВДАНЬ В СФЕРІ РИТЕЙЛУ ЯК ЧИННИК ДОСЯГНЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ
Анотація
У статті обґрунтовано важливість використання інноваційних підходів з позиції маркетингового погляду на покупця з метою зміцнення конкурентних позицій ритейлера в умовах військових загроз. Розглянуто процес здійснення торговельної діяльності підприємства сфери ритейлу під впливом сучасних тенденцій та трендів цифровізації економіки. Розкрито основні засоби, технології та інструменти комплексу маркетингу, що застосовують торговельні мережі для впливу на покупця з метою схилити його здійснити покупку та сформувати довготривалу лояльність до ритейлера. Наголошено на доцільності використання інноваційних торговельних технологій з метою зміцнення конкурентної стійкості та підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку в умовах збройного конфлікту. Зазначено необхідність використання бізнес- інтелектуальних інструментів для оптимізації процесів і полегшення взаємодії з суб’єктами ритейлу й покупцями та підвищення ефективності здійснення збутової діяльності.
Посилання
Височин І.В. Адаптивний розвиток мережевого ритейлу в умовах євроінтеграції України. Економіка і суспільство. 2023. Випуск № 51. URL: DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-51-48/ (дата звернення: 10.05.2024).
Михайлова О.В., Шинкар С.М., Пляшешник А.М. Інноваційна діяльність підприємств роздрібної торгівлі в умовах євроінтеграції. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2020. Вип. 1(31). С. 117–125.
Миколайчук І.П., Силкіна Ю.О. Сучасні тренди розвитку мережевого ритейлу в Україні. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2019. Вип. 57.С. 39–46.
Шиндировський І.М. Торговельне підприємництво та особливості його сучасного стану. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2022. № 70. С. 76–82.
Кучер Л.Ю., Русин-Гриник Р.Р., Парасюк О.В. Сутність і види ритейлу як середовища розвитку е-комерції. Ефективна економіка. 2023. № 11. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.11.20. (дата звернення: 05.05.2024).
Боліла С.Ю. Маркетингові аспекти діяльності підприємства сфери ритейлу в сучасних реаліях. Таврійський науковий вісник. 2023. № 16. C. 100–107. URL: http://tnv-econom.ksauniv.ks.ua/index.php/journal/article/view/366/345. (дата звернення: 11.05.2024).
Боліла С.Ю. Маркетингові інструменти створення переваг підприємства сфери ритейлу за умов нестабільного середовища. Таврійський науковий вісник. 2023. № 18. C. 62–73. URL: http://tnv-econom.ksauniv.ks.ua/index.php/journal/article/view/436/406 (дата звернення: 12.05.2024).
Жосан, Г., Хірса, І. Особливості підприємницької діяльності в умовах воєнного стану в Україні. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. 2022. № (14). С. 26–31. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2022.14.3 (дата звернення: 10.05.2024).
Наумова Т., Кирильєва Л., Лемешко Я. Трансформація ринку мережевого ритейлу України в умовах глобальних криз та війни. Економіка та cуспільство. 2023. № 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-136. (дата звернення: 14.05.2024).
Нові тенденції і виклики: як українські рітейлери адаптуватимуть бізнес у 2023 році. URL: https://www.ucsc.org.ua/novi-tendencziyi-i-vyklyky-yak-ritejlery-adaptuvatymut-biznes-u-2023-roczi/ (дата звернення: 04.05.2024).
Дослідження про основні тренди ритейлу 2023 ЄС та світу. URL: https://ukrlegprom.org/ua/news/doslidzhennya-pro-osnovni-trendy-rytejlu-2023-yes-ta-svitu/(дата звернення: 15.05.2024).
Як інновації впроваджують українські ритейлери під час війни. 2022. URL: https://ua-retail.com/2022/08/yaki-innovaci%D1%97-vprovadzhuyut-ukra%D1%97nski-ritejleri-pid-chas-vijni/ (дата звернення: 24.05.2024).
Лобода, О., & Кириченко, Н. Аналіз бізнес-моделей в цифровій економіці. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. 2023. № (15). С. 172–179. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2023.15.21 (дата звернення: 14.05.2023).
Vysochyn, I. V. (2023) Adaptivniy rozvitok merezhevogo riteylu v umovah EvroIntegratsiyi Ukrayini. [Adaptive development of online retail in the conditions of european integration of Ukraine]. Ekonomika ta suspilʹstvo, vol. 51. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-51-48/ (accessed May 10, 2024). (in Ukrainian)
Mykhaylova O. V., Shynkar S. M., Plyasheshnyk A. M. (2020) Innovatsiyna diyalnist pidpryyemstv rozdribnoyi torhivli v umovakh yevrointehratsiyi [Innovative activity of retail trade enterprises in the conditions of European integration]. Ekonomichna stratehiya i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh. vol. 1(31), pp. 117–125. (in Ukrainian)
Mykolaichuk, I. P. and Silkina, Yu. O. (2019) Suchasni trendy rozvytku merezhevoho ryteilu v Ukraini [Modern trends of network retail development in Ukraine]. Visnyk Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu. Ekonomichni nauky. vol. 57, pp. 39–46. (in Ukrainian)
Shindyrovsky, I. M.(2022) Torhovelne pidpryiemnytstvo ta osoblyvosti ioho suchasnoho stanu [Commercial entrepreneurship and features of its current state]. Visnyk Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu. Ekonomichni nauky. vol. 70, pp. 76–82. (in Ukrainian)
Kucher, L. Iu., Rusyn-Hrynyk, R. R. and Parasiuk O.V. (2023) Sutnist i vydy ryteilu yak seredovyshcha rozvytku e-komertsii [The essence and types of retail as an environment for the development of e-commerce]. Efektyvna ekonomika, no. 11. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.11.20 (accessed May 5, 2024). (in Ukrainian)
Bolila, S. Yu.(2023) Marketynhovi aspekty diialnosti pidpryiemstva sfery riteilu v suchasnykh realiiakh[Marketing aspects of retail business activity in modern realities]. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia Ekonomika, vol. 16, pp. 100–107. Available at: http://tnv-econom.ksauniv.ks.ua/index.php/journal/article/view/366/345 (accessed May 11, 2024). (in Ukrainian)
Bolila, S. Yu. (2023) Marketingovi instrumenti stvorennya perevag pidpriemstva sferi riteylu za umov nestabIlnogo seredovischa [Marketing tools for creating competitive advantages in the retail sector under unstable conditions]. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia Ekonomika, vol. 18, pp. 62–73. Available at: http://tnv-econom.ksauniv.ks.ua/index.php/journal/article/view/436/406 (accessed May 12, 2024). (in Ukrainian)
Zhosan, H. and Khirsa, I. (2022) osoblivosti pidpriemnitskoyi diyalnosti v umovah voennogo stanu v Ukrayini [Features of entrepreneurial activity during martial law in Ukraine]. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia Ekonomika, vol. 14, pp. 26–31. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2022.14.3 (accessed May 10, 2024). (in Ukrainian)
Naumova, T., Kyrylʹyeva, L. and Lemeshko, Y., (2023) Transformatsiya rynku merezhevoho ryteylu Ukrayiny v umovakh hlobalʹnykh kryz ta viyny [Transformation of the network retail market of Ukraine in the conditions of global
crises and war]. Ekonomika ta suspilʹstvo, no. 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-136 (accessed May 14, 2024). (in Ukrainian)
Novi tendentsiyi i vyklyky: yak ukrayinski riteylery adaptuvatymut biznes u 2023 rotsi. Available at: https://www.ucsc.org.ua/novi-tendencziyi-i-vyklyky-yak-ritejlery-adaptuvatymut-biznes-u-2023-roczi (accessed May 4, 2024).
Doslidzhennya pro osnovni trendy ryteylu 2023 YES ta svitu. Available at: https://ukrlegprom.org/ua/news/doslidzhennya-pro-osnovni-trendy-rytejlu-2023-yes-ta-svitu/(accessed May 15, 2024).
Yaki innovatsiyi vprovadzhuyut ukrayinski ryteylery pid chas viyny, 25.08.2022. Available at: https://ua-retail.com/2022/08/yaki-innovaci%D1%97-vprovadzhuyut-ukra%D1%97nski-ritejleri-pid-chas-vijni/ (accessed May 24, 2024).
Loboda, O. and Kyrychenko N. (2023) Analiz biznes-modeley v tsifroviy ekonomitsi. [Analysis of business models in the digital economy]. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia Ekonomika, vol. 15, pp. 172–179. Available at: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2023.15.21 (accessed May 14, 2024). (in Ukrainian)