МЕТОДИ РОЗВИТКУ META SKILLS У ПРАЦІВНИКІВ: SOCIAL INTELLIGENCE, SELF-MANAGEMENT, INNOVATION, EMPLOYABILITY

Ключові слова: соціальні компетенції, soft skills, hard skills, соціальні навички, кадрова безпека, навчання персоналу, самоосвіта, lifelong learning

Анотація

Розвиток персоналу не менш важливий для кадрової та економічної безпеки компанії, ніж фінансова мотивація. Саме тому HR-маркетингові стратегії соціально-відповідального бізнесу спрямовані в бік гармонізації особистого та професійного зростання працівників, стимулюючи їх навчання, саморозвиток, підвищення кваліфікації, самореалізацію в усіх сферах життя. В цьому менеджмент дуже подібний до педагогіки, оскільки експериментує з різноманітними освітніми підходами, системами та технологіями. Розподіл навичок на soft skills та hard skills з’явився завдяки зусиллям педагогів, проте свого розквіту зазнав саме завдяки зацікавленості з боку комерційних структур, повернувшись до закладів освіти саме завдяки широкій зацікавленості з боку активної громадськості. Державний сектор та бізнес у цьому плані крокують поруч, задаючи одне одному нові тренди та пріоритети. Не стали винятком й сучасніші погляди на базові компетенції успішної людини, які набули поширення під назвою meta skills або «тонкі навички», що обумовлюють схильність людини до засвоєння нової інформації, що впливає на її адаптивність за умов стрімких змін сьогодення. До числа meta skills належать різноманітні вміння, які умовно можна розподілити на чотири великі категорії: самоменеджмент, новаторство, соціальний інтелект та конкурентоздатність на ринку праці. Кожна з них має свої складники, проте найголовніше — усі вони піддаються тренуванню. В цій публікації розглянуто оригінальний підхід до класифікації meta skills, що поєднує найкращі європейські практики, а також наведено ефективні способи їх розвитку серед дорослих та молоді, відпрацьовані під час тренінгів, лекцій, майстер-класів та менторства. Проаналізовано зацікавленість аудиторії до вивчення meta skills, мотивацію молоді та дорослих, аргументовано послідовність вивчення у напрямку self-management, innovation, social intelligence, employability та запропоновано алгоритм навчання.

Посилання

Aithal P. S., Kumar P. M. (2017) Ideal Analysis for Decision Making in Critical Situations Through Six Thinking Hats Method. International Journal of Applied Engineering and Management Letters (IJAEML), vol. 1 (2), 9 p. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.838378.

Avlaev O. U. (2021) The Role of Social Intelligence in Personal Development. Journal NX – A Multidisciplinary Peer Reviewed Journal. pp. 692–698.

Bajis D., Chaar B. & Moles R. (2020) Rethinking Competence: A Nexus of Educational Models in the Context of Lifelong Learning. Pharmacy, vol. 8, no. 81, 9 p.

Bellarmine N. (2024) Human resources management education: the challenging impacts of looking glass self and Pygmalion effect. Ilorin Journal of Business Education (IJBE), vol. 5, no. 1, pp. 153–164. Available at: https://www.ijem.org.ng/index.php/ijbe/article/view/226

Bezuijen X. M., Van den Berg P. T., Van Dam K., & Thierry H. (2009) Pygmalion and Employee Learning: The Role of Leader Behaviors. Journal of Management, vol. 35 (5), pp. 1248–1267. DOI: https://doi.org/10.1177/0149206308329966

Bietti L. M., Tilston O., Bangerter A. (2018) Storytelling as Adaptive Collective Sensemaking. Topics in Cognitive Science, vol. 11, pp. 710–732. DOI: https://doi.org/10.1111/tops.12358

Bondarchuk O. O. (2021) Development of soft skills of future teachers of preschool education institutions in the process of professional training. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problem, issue 61, pp. 5–13. DOI: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-61-5-13

Breil S. M., Mielke I., Ahrens H., Geldmacher T., Sensmeier J., Marschall B., Back M. D. (2022) Predicting actual social skill expression from personality and skill self-concepts. Journal of Intelligence, vol. 10, p. 48. Available at: https://www.mdpi.com/2079-3200/10/3/48

Buchs C., Butera F. (2015) Cooperative learning and social skills development. In R. Gillies (Eds.), Collaborative Learning: Developments in research and practice, pp. 201–238

Cinque M., Carretero S., Napierala J. (2021) Non-cognitive skills and other related concepts: towards a better understanding of similarities and differences. JRC Working Papers Series on Labour, education and Technology. 48 p. DOI: https://doi.org/10.13140/RG.2.2.32488.39685

Cooke T. (2017) Social Information Processing: A Useful Framework for Educational Psychology. Educational Psychology Research and Practice, vol. 3. pp. 50–69. Available at: https://repository.uel.ac.uk/item/8870z

Davis S., Rawlings B., Clegg J.M., Ikejimba D., Watson-Jones R.E., Whiten A., Legare C. H. (2022) Cognitive flexibility supports the development of cumulative cultural learning in children. Sci Rep, vol. 18.

Dergach M. (2018) Playback-theatre in the system of socialization and re-socialization of personality. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Psykholohiia, is. 2 (9), pp. 17–20. DOI: https://doi.org/10.17721/BSP.2018.2(9).4

Develi A., Pekkan N. U., & Cavus M. F. (2022) Social intelligence at work and its implication for organizational identification: A sectoral comparison. Independent Journal of Management & Production, no. 13, pp. 364–383. DOI: https://doi.org/10.14807/ijmp.v13i1.1555

Dillon C. & Hodgkinson L. (2002) Key Skills: making connections between HE and the workplace. In: 13th Improving Student Learning Symposium, Pp. 5–7.

Fedorenko N. I. (2021) Modern technologies for the formation of "soft skills" in students of the programme "Social and Media Communications". Interdisciplinary discourse in the study of the phenomenon of social: a collective monograph. Pp. 191–211.

Gearhart C. & Bodie G. (2011) Active-Empathic Listening as a General Social Skill: Evidence from Bivariate and Canonical Correlations. Communication Reports. vol. 24. pp. 86–98. DOI: https://doi.org/10.1080/08934215.2011.610731.

Guo Q. (2021) Research on the Application of Mind Map in Multimedia Network Teaching Environment. Journal of Physics: Conference Series, vol. 1827. 8 p. DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1827/1/012162

Heard J., Scoular C., Duckworth D., Ramalingam D., Teo I. (2020) Critical thinking: Skill development framework. Australian Council for Educational Research. 23 p. Available at: https://research.acer.edu.au/ar_misc/41

Herbinu I., Yupono B. (2022) Pengaruh Organizational Culture, Emotional Intelligence, dan Social Intelligence terhadap Employee Engagement. Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management, vol. 5, pp. 366–386.

Jonsdottir I.J., Kristinsson K. (2020) Supervisors' Active-Empathetic Listening as an Important Antecedent of Work Engagement. Int J Environ Res Public Health. vol. 17 (21). 11 p. DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph17217976.

Jueajinda S, Stiramon O, Ekpanyaskul C. (2021) Social Intelligence Counseling Intervention to Reduce Bullying Behaviors Among Thai Lower Secondary School Students: A Mixed-method Study. J Prev Med Public Health, vol. 54(5). pp. 340–351. Available at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8517375/

Juwita I., Kamil I., Jonrinaldi , Yuliandra B. & Halim I. (2020) Mastery of Skills 4.0 Effect on The Readiness of College Students in Facing Revolution of Industry 4.0. Jurnal Optimasi Sistem Industri, vol. 19, no. 1, 11 p. DOI: https://doi.org/10.25077/josi.v19.n1.p1-11.2020

Kim T.-Y., David E. M., Chen T., & Liang Y. (2023) Authenticity or Self-Enhancement? Effects of Self-Presentation and Authentic Leadership on Trust and Performance. Journal of Management, vol. 49 (3), pp. 944–973. DOI: https://doi.org/10.1177/01492063211063807

Kolyada N., Kravchenko O. (2020) Practical experience of forming "soft-skills" in a higher education institution. Humanities science current issues, no. 3, pp. 137–145.

Kutch M. (2020) The Relevance of Modern Stoicism. Journal of Wellness. vol. 3.

Lamri J., Lubart T. (2023) Reconciling Hard Skills and Soft Skills in a Common Framework: The Generic Skills Component Approach. Journal of Intelligence, vol. 11, no. 6. 19 p. DOI: https://doi.org/10.3390/jintelligence11060107

Liadskyi I. K., Diachkov D. V. (2022) Management of social intelligence as a factor of influence on the formation of soft skills among higher education students. Tavriyskyi scientific bulletin. Series: Economics. issue 13. pp. 108–114. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2022.13.13

Maisiri W., & Van Dyk L. (2021) Industry 4.0 skills: A perspective of the South African manufacturing industry. SA Journal of Human Resource Management. 9 p.

Mast M.S., Khademi M., Palese T. (2020) Power and social information processing. Current Opinion in Psychology, vol. 33, pp. 42–46. DOI: https://doi.org/10.1016/j.copsyc.2019.06.017

Mitsea E. (2021) Soft Skills & Metacognition as Inclusion Amplifiers in the 21st Century. iJOE, vol. 17, no. 4, pp. 121–132. DOI: https://doi.org/10.3991/ijoe.v17i04.20567

Nambiar D., Karki S., Rahardiani D., Putri M., and Singh K. (2019) Study on skills for the future in Indonesia. Final Report. England: Oxford Policy Management Limited 99 p. Available at: https://www.unicef.org/indonesia/media/6221/file/StudyonskillsforthefutureinIndonesia.pdf

Patil R. (2024) Nurturing innovation and creativity for business success. JCMM’s Kaleidoscope Journal of Management Research, vol. 1 (1), pp. 73–75. Available at: https://jcmm.in/wp-content/uploads/2024/02/Paper-12.pdf

Pluck G. & Johnson H. (2011) Stimulating curiosity to enhance learning. GESJ: Education Sciences and Psychology, vol. 2 (19), pp. 24–31.

Poláková M., Horváthová Suleimanová J., Madzík P., Copuš L., Molnárová I., Polednová J. (2023) Soft skills and their importance in the labour market under the conditions of Industry 5.0. Heliyon, vol. 9. DOI: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e18670

Predoiu R., Predoiu A., Mitrache G., Firănescu M., Cosma G., Dinuţă G., Bucuroiu R. A. (2020) Visualisation techniques in sport – the mental road map for success. Physical Education, Sport and Kinetotherapy Journal, vol. 59, issue 3, pp. 245–256. DOI: https://doi.org/10.35189/dpeskj.2020.59.3.4

Rivas S. F., Saiz C., Ossa C. (2022) Metacognitive Strategies and Development of Critical Thinking in Higher Education. Front. Psychol. 13 p. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.913219

Rosmah A. G., Hazlina A. L. , Roshidah M., Mohd N. A. R., Ismail S., Wan A. M. (2020) Early Childhood Degree Students as Digital Software Designers Based on 21st-Century Learning Skills. Journal of Physics: Conference Series. 8 p. DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1529/4/042047

Rotich B. and Maket L. J. (2023) How Social Intelligence Competency and Organizational Commitment affect Employee Performance, International Journal of Business and Management Review, vol.11, no.8, pp. 17–34.

Sartore, M., Buisine, S., Ocnarescu, I., & Joly, L.-R. (2023). An Integrated Cognitive-Motivational Model of Ikigai (Purpose in Life) in the Workplace. Europe’s Journal of Psychology, no. 19(4). pp. 387–400. DOI: https://doi.org/10.5964/ejop.9943

Saukh P. Y., Saukh I. V. (2021) Spirituality in the ‘Wheel of Life Balance’ of a modern person. Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, no. 3(2). 6 p. DOI: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-14-2

Sereda N. V. (2016) Fundamentals of rhetoric for business leaders: effective public speaking: a textbook. Kyiv: SE ‘Research and Development Centre “Priorities”. 40 p. Available at: https://duikt.edu.ua/uploads/l_2141_45085713.pdf

Serrat O. (2017) The SCAMPER Technique. Knowledge Solutions. pp. 311–314. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-10-0983-9_33

Shestakova S. O. (2020) The use of interactive teaching methods for the development of soft skills in law students. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. vol. 2, no. 96, pp. 224–233.

Shrama N. (2019) A Correlational Study of Social Intelligence and Well-Being. International Journal of Engineering Science and Computing, vol. 9, pp. 21135–21138.

Soto C. J. (2019) How replicable are links between personality traits and consequential life outcomes? The Life Outcomes of Personality Replication Project. Psychological Science, no. 30(5), pp. 711–727. DOI: https://doi.org/10.1177/0956797619831612

Soto C. J., Napolitano C. M., Sewell M. N., Yoon H. J., & Roberts B. W. (2024) Going Beyond Traits: Social, Emotional, and Behavioral Skills Matter for Adolescents’ Success. Social Psychological and Personality Science, vol. 15. pp. 33–45. DOI: https://doi.org/10.1177/19485506221127483

Spencer E. & Lucas B. (2021) Meta-Skills: Best practices in work-based learning A literature review. 75 p. DOI: https://doi.org/10.13140/RG.2.2.10399.84642

Suduk O. Y. (2021) Self-management as an element of forming an effective personality brand. Bulletin of the National University of Water and Environmental Engineering. issue 4, pp. 349–356.

Sumadi M. A., Sial M. S., Gandolfi F., Comite U. (2024) Impact of Big 5 Personality & Intelligence on Transformational Leadership Process and Managerial Performance: A Case of the Middle East Gulf Region. Brazilian Business Review. vol. 21, no. 2. 21 p. DOI: https://doi.org/10.15728/bbr.2022.1349.en

Tracy B. (2017) Eat That Frog!: 21 Great Ways to Stop Procrastinating and Get More Done in Less Time, 3rd Edition. 144 p.

Uddin L. Q. (2021) Cognitive and behavioural flexibility: neural mechanisms and clinical considerations. Nat Rev Neurosci, vol. 22, pp. 167–179.

Virtanen P. & Tammeaid M. (2021) Public Leadership Meta-skills. Global Encyclopedia of Public Administration, Public Policy, and Governance. Cham: Springer. 25 p. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-31816-5_4176-1

Wright B. C. (2017) What Stroop tasks can tell us about selective attention from childhood to adulthood. Br J Psychol, vol. 108, pp. 583–607.

Ye X., Zhao B., Nguyen T., Wang S. (2019) Social Media and Social Awareness. Manual of Digital Earth. pp. 425–440. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-32-9915-3_12

Переглядів статті: 79
Завантажень PDF: 50
Опубліковано
2024-05-31
Як цитувати
Лядський, І. (2024). МЕТОДИ РОЗВИТКУ META SKILLS У ПРАЦІВНИКІВ: SOCIAL INTELLIGENCE, SELF-MANAGEMENT, INNOVATION, EMPLOYABILITY. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (20), 258-268. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2024.20.31