УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИМ ІНТЕЛЕКТОМ ЯК ФАКТОРОМ ВПЛИВУ НА ФОРМУВАННЯ SOFT-SKILLS У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: соціальний інтелект, soft skills, соціальні компетенції, social skills, social awareness

Анотація

У статті розглянуто питання взаємодії соціального інтелекту особистості з прагненням до саморозвитку та опанування soft-skills. Здійснено аналіз взаємодії соціального інтелекту особистості з мотивацією до саморозвитку вітчизняними та закордонними авторами та проведено власне дослідження впливу соціального інтелекту на бажання студентів опановувати «м’які навики». Обґрунтовано застосування тесту TROMSØ для визначення рівня розвитку соціальних компетенцій серед студентської молоді, що вважається одним із найбільш зручних методів оцінки серед аналогічних систем. Виявлено зацікавленість студентів додатковими вміннями, що входять до категорії soft-skills. Робочою концепцією стало припущення, що управління соціальним інтелектом студентів є важливим фактором впливу на формування soft-skills у здобувачів вищої освіти. В ході експерименту встановлено достовірний вплив одного із цих критеріїв на вмотивованість опитуваної аудиторії до саморозвитку та вивчення додаткових навичок.

Посилання

Дячков Д.В., Голос А.Е. Сучасні технології управління розвитком персоналу підприємства. Матеріали щоріч. студ. конф.,18 листоп. 2021 р. Полтава : РВВ ПДАУ, 2021. С 23–25.

Коляда Н., Кравченко О. Практичний досвід формування «soft-skills» в умовах закладу вищої освіти. Humanities science current issues. 2020. № 3. С. 137–145.

Ляховець Л.О. Соціальний інтелект: поняття, функції, структура. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сер.: Психологічні науки. 2013. № 114. С. 128–133.

Миронюк Є.В. Визначення та історія розвитку поняття «соціальний інтелект» у психологічній науці. Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами. 2010. № 7. С. 452–461.

Федоренко Н.І. Сучасні технології формування «soft skills» у студентів ОПП «Соціальні та медіа-комунікації». Міждисциплінарний дискурс у дослідженні феномену соціального : колект. монографія. 2021. С. 191–211.

Харченко С.В. Сучасне розуміння структури соціального інтелекту. Молодіжний економічний дайджест. М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана». 2015. № 4. С. 130–135.

Шестакова С.О. Використання інтерактивних методів навчання для формування Soft skills у студентів юридичного профілю. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2020. № 2 (96). С. 224–233.

Шкурупій О.В., Дячков Д.В., Голос А.Е. Фріланс як успішна форма віртуалізованої зайнятості та управління розвитком персоналу. Інфраструктура ринку. 2021. № 62. С. 108–114.

Kosmitzki, C., John, O. The implicit use of explicit conceptions of social intelligence. Personality and Individual Differences. 1993. № 15(1). P. 11–23.

O’Sullivan M., Guilford J. Six factors of behavioral cognition: understanding other people. Journal of educational measurement. 1975. № 67. P. 255–271.

Silvera D.H., Martinussen M., Dahl. T. I. The TROMSØ Social Intelligence Scale, a self-report measure of social intelligence. Scandinavian Journal of Psychology. 2001. № 42. P. 313–319.

Thorndike E.L. Intelligence and its use. Harper’s Magazine. 1920. № 140. P. 227–235.

Diachkov D.V., Holos A.E. (2021) [Modern technologies for managing the development of business personnel]. Proceedings of the Materialy shchorich. stud. Konf (November 18, 2021). Poltava: RVV PDAU, pp. 23–25.

Koliada N., Kravchenko O. (2020) Praktychnyi dosvid formuvannia «soft-skills» v umovakh zakladu vyshchoi osvity [Practical experience in the formation of "soft-skills" in the conditions of a higher education institution]. Humanities science current issues, no. 3, pp. 137–145.

Liakhovets L.O. (2013) Sotsialnyi intelekt: poniattia, funktsii, struktura [Social intelligence: concepts, functions, structure]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Ser.: Psykholohichni nauky, no. 114, pp. 128–133.

Myroniuk Ye.V. (2010) Vyznachennia ta istoriia rozvytku poniattia «sotsialnyi intelekt» u psykholohichnii nautsi [Definition and history of the development of the concept of "social intelligence" in psychological science]. Aktualni problemy navchannia ta vykhovannia liudei z osoblyvymy potrebamy, no. 7, pp. 452–461.

Fedorenko N.I. (2021) Suchasni tekhnolohii formuvannia «soft skills» u studentiv OPP «Sotsialni ta media-komunikatsii» [Modern technologies for the formation of "soft skills" among stu dents of the "Social and Media Communications" OPP]. Mizhdystsyplinarnyi dyskurs u doslidzhenni fenomenu sotsialnoho, pp. 191–211.

Kharchenko S.V. (2015) Suchasne rozuminnia struktury sotsialnoho intelektu [Modern understanding of the structure of social intelligence]. Molodizhnyi ekonomichnyi daidzhest. M-vo osvity i nauky Ukrainy, DVNZ «Kyiv. nats. ekon. un-t im. Vadyma Hetmana», no. 4, pp. 130–135.

Shestakova S.O. (2020) Vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia dlia formuvannia Soft skills u studentiv yurydychnoho profiliu [The use of interactive learning methods for the formation of soft skills in law students]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, no. 2 (96), pp. 224–233.

Shkurupii O.V., Diachkov D.V., Holos A.E. (2021) Frilans yak uspishna forma virtualizovanoi zainiatosti ta upravlinnia rozvytkom personalu [Freelancing as a successful form of virtual employment and personnel development management]. Infrastruktura rynku, no. 62, pp. 108–114.

Kosmitzki, C., John, O. (1993) The implicit use of explicit conceptions of social intelligence. Personality and Individual Differences, no. 15(1), pp. 11–23.

O’Sullivan M., Guilford J. (1975) Six factors of behavioral cognition: understanding other people. Journal of educational measurement, no. 67, pp. 255–271.

Silvera D.H., Martinussen M., Dahl. T.I. (2001) The TROMSØ Social Intelligence Scale, a self-report measure of social intelligence. Scandinavian Journal of Psychology, no. 42, pp. 313–319.

Thorndike E.L. (1920) Intelligence and its use. Harper’s Magazine, no. 140, pp. 227–235.

Переглядів статті: 268
Завантажень PDF: 185
Опубліковано
2022-09-30
Як цитувати
Лядський, І., & Дячков, Д. (2022). УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИМ ІНТЕЛЕКТОМ ЯК ФАКТОРОМ ВПЛИВУ НА ФОРМУВАННЯ SOFT-SKILLS У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (13), 108-114. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2022.13.13
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ