ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ВЗАЄМОДІЇ ІНТЕРНЕТ-ПІДПРИЄМСТВ З СПОЖИВАЧАМИ ТОВАРІВ І ПОСЛУГ

Ключові слова: e-commerce, вітчизняний ринок електронної комерції, Інтернет-підприємство, електронний бізнес, споживчий сектор (B2C)

Анотація

Сучасний розвиток економічних відносин, їх глобальний характер з одного боку та розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, з іншого, зумовили появу специфічної форми цих відносин – електронного бізнесу та електронної комерції. Суб'єкти ринку швидко освоюють нові можливості організації бізнес-комунікацій та активно включаються до електронного бізнес-середовища. Це призводить до того, що доступ до інформаційних технологій стає не просто конкурентною перевагою, а необхідною умовою функціонування суб'єктів ринку. Однак, незважаючи на бурхливий розвиток електронних бізнес-комунікацій, існує велика кількість проблем, що стримують інтеграцію національної економіки у світовий економічний електронний простір. Великі корпорації, що мають значні обсяги експорту та великі зовнішньоекономічні зв'язки, просто не можуть дозволити собі залишитися поза простором сучасного світового ринку, в якому дедалі більша частка починає припадати на його електронну частину. Великі обсяги продажів дозволяють навіть у разі реалізації на перших етапах незначної частини виробленої продукції забезпечувати економічну ефективність своїх електронних майданчиків. На сьогоднішній день сегменти електронної комерції – business-to-business (B2B) та business-to-consumer (B2C) є найбільш освоєними і є відповідно сферою укладання електронних підприємницьких угод між суб'єктами господарювання. У статті розглядаються причини, через які потенціал електронної комерції в Україні не повністю реалізований та основні фактори зростання Інтернет-торгівлі в нашій країні.

Посилання

Скрипник Н.Є., Панасюк Т.С. Особливості розвитку інтернет-торгівлі у світовому просторі. Східна Європа: Економіка, бізнес та управління. 2018. Вип. 6 (17). С. 310–316.

Криша В.В., Колєснік А.Р., Гессен А.Є. Ефективність діяльності підприємств в умовах розвитку електронних ринків. Молодий вчений. 2017. № 5 (45), травень. С. 642–646.

П’ятницька Г.Т., Григоренко О.М. Електронна комерція В2С: розвиток у східній Європі, ризики та ефект інституціонального витіснення. Менеджмент та підприємництво в Україні. 2019. Випуск 1. № 1. С. 122–130.

Зосімов В., Берко О. Проблеми та перспективи розвитку електронної торгівлі в Україні. Геометричне моделювання та інформаційні технології. 2018. № 1 (5), квітень. С. 51–57.

Крегул Ю., Батрименко В. Правове регулювання міжнародної електронної комерції. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2018. № 2. С. 136–147.

Малюта І.А., Оголь А.Є. Аналіз сучасного стану та перспективи розвитку інтернет-торгівлі в Україні. Ефективна економіка. 2019. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2019/51.pdf

Офіційний сайт Державної служби статистики України (2020). URL: http://www.ukrstat.gov.ua/

Ринок інтернет-торгівлі в Україні. URL: https://zet.in.ua/statistika-2/rynok-it/rynok-internet-torgovli-v-ukraine/.

Кирилов Ю.Є., Грановська В.Г. Підвищення конкурентоспроможності аграрних підприємств України на основі впровадження інновацій. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 24. С. 5–9.

Skrypnyk, N.Ye and Panasiuk, T.S. (2018), "Features of the development of internet commerce in the world of space", Skhidna Yevropa: Ekonomika, biznes ta upravlinnia, vol. 6 (17), pp. 310–316.

Krysha, V.V. Koliesnik, A.R. and Hessen, A.Ye. (2017), "Efficiency of enterprise activity in the conditions of development of electronic markets", Molodyj vchenyj, vol. 5 (45), pp. 642–646.

P’iatnyts’ka, H.T. and Hryhorenko, O.M. (2019), "B2C Electronic commerce: development in Eastern Europe, risks and effect of Institutional Displacement", Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini, vol. 1, no. 1, pp. 122–130.

Zosimov, V. and Berko, O. (2018), "Problems and prospects for development of electronic trade in Ukraine", Heometrychne modeliuvannia ta informatsijni tekhnolohii, vol. 1(5), pp. 51–57.

Krehul, Yu. Batrymenko, V. and Batrymenko, V. (2018), "Legal regulation of the international electronic commerce", Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy, parvo, vol. 2, pp. 136–147.

Maliuta, I.A. and Ohol’, A.Ye. (2019), "Analysis of the current state and prospects of internet commerce development in Ukraine", Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 1, available at: http://www.economy.nayka.com.ua (Accessed 6 June 2020).

The official site of State Statistics Service of Ukraine (2020), "The use of information and communication technologies in enterprises", available at: www.ukrstat.gov.ua (Accessed 6 June 2020).

Z-Ukraine (2019), "Internet trade market in Ukraine", available at: https://zet.in.ua/statistika-2/rynok-it/rynok-internet-torgovli-v-ukraine/ (Accessed 6 June 2020).

Kyrylov, YU.YE., Hranovsʹka, V.H. (2019)/ Pidvyshchennya konkurentospromozhnosti ahrarnykh pidpryyemstv Ukrayiny na osnovi vprovadzhennya innovatsiy [Increasing the competitiveness of agricultural enterprises of Ukraine on the basis of innovation]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid. no. 24, pp. 5–9.

Переглядів статті: 132
Завантажень PDF: 121
Опубліковано
2021-12-30
Як цитувати
Нікітенко, К. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ВЗАЄМОДІЇ ІНТЕРНЕТ-ПІДПРИЄМСТВ З СПОЖИВАЧАМИ ТОВАРІВ І ПОСЛУГ. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (10), 70-77. https://doi.org/10.32851/2708-0366/2021.10.10
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ