ЦИФРОВІЗАЦІЯ ЯК НОВА ПАРАДИГМА УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ТУРИЗМУ

Ключові слова: цифровізація, туристичні підприємства, соціальні мережі, євроінтеграція, кризостійкість, розвиток

Анотація

Стаття розглядає роль цифровізації в сучасному управлінні розвитком туризму. Автори досліджують вплив цифрових технологій на туристичну галузь та їх потенційні можливості для поліпшення якості послуг і збільшення конкурентоспроможності. Робиться акцент на новій парадигмі управління, яка базується на використанні цифрових інструментів для аналізу, планування та маркетингу у туристичній сфері. Автори надають приклади успішних впроваджень цифрових рішень у туристичні послуги та розглядають потенційні переваги цифровізації для розвитку туризму у майбутньому. Зокрема, стаття аналізує вплив цифровізації на процеси бронювання, маршрутизації та споживання туристичних послуг, враховуючи зростання використання мобільних пристроїв та інтернету. Досліджуються важливі аспекти цифрової трансформації, такі як впровадження систем онлайн-бронювання, використання розширеної та віртуальної реальності для покращення туристичного досвіду.

Посилання

The Digital Economy and Society Index (DESI) 2020. European Commission. URL: https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/library/digital-economy-and-society-index-desi-2020

Ящишина І.В. Реалізація концепції смарт-туризму: світовий досвід та вітчизняна практика. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка». 2019. № 14. С. 54–59. DOI: https://doi.org/10.25264/2311-5149-2019-14(42)-54-59

Маховка В.М. Інтерактивні та Smart-Технології в туризмі. Методологія та практика сталого розвитку туризму : кол. моногр. Полтава : Астрая, 2018. С. 148–155.

Mobile AR: Who’s Using it? When? And How? ARtil­lery Intelligence. URL: https://artillry.co/artillry-intelligence/mobilear-usage-and-consumer-attitudes/

Kečkeš A.L., Tomicic I. Augmented Reality In Tourism – Research And Applications Overview. Interdisciplinary Description of Complex Systems. 2017. Vol. 15. Is. 1. P. 158–168. DOI: https://doi.org/10.7906/indecs.15.2.5

Про досвід використання доповненої реальності в Україні. Zruchno.Travel. URL: https://zruchno.travel/ObjectSearch?ObjectType=2&Cat=18&RegionId=1&DateStart=2019-01-04&DateEnd=2021-01-04&CurrentPage=2&lang=ua

Keller B., Shmidt R., Möhring M., Bayer C. R. Augmented Reality In The Travel Industry: A Perspective How Modern Technology Can Fit Consumer’s Needs In The Service Industry. Naples Forum on Service. Naples, Italy, 2015. P. 101–120.

Коротенко О. Не виходячи з дому: віртуальні екскурсії музеями і не тільки. Bazilik. URL: https://bazilik.media/ne-vykhodiachy-z-domu-virtualni-ekskursii-muzeiamy-i-ne-tilky/

Топ-10 найкращих віртуальних екскурсій в Україні. Уніан. 2020. URL: https://www.unian.ua/tourism/lifehacking/10922969-top-10-naykrashchih-virtualnih-ekskursiy-v-ukrajini.html

Гапоненко Г.І., Василенко В.Ю., Євтушенко О.В., Шамара І.М. Проблеми та перспективи впровадження блокчейн-технологій у туристичній галузі України. Вісник Харківського національного університету імені ВН. Каразіна. Серія «Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм». 2021. № 14. С. 217–224. DOI: https://doi.org/10.26565/2310-9513-2021-14-14

Virtual Reality and Augmented Reality Device Market Worth $1.8 Billion in 2018. techradar.pro. 2018. URL: https://www.ccsinsight.com/press/companynews/3451-virtual-reality-and-augmented-realitydevice-market-worth-18-billion-in-2018

Kirilov Yu.E., Granovskaya V.G., Aleshchenko L.O. Economic mechanism of formation of competitive advantages of subjects of tourist branch. International scientific-practical journal “Economics of AIC”. 2020. No. 5(45).

The Digital Economy and Society Index (DESI) 2020. European Commission. Available at: https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/library/digital-economy-and-society-index-desi-2020

Yashchyshyna I. V. (2019) Realizatsiia kontseptsii smart-turyzmu: svitovyi dosvid ta vitchyzniana praktyka [Realization of the Smart Tourism Concept: World Experience and Domestic Practice]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Ekonomika», no. 14, pp. 54–59. DOI: https://doi.org/10.25264/2311-5149-2019-14(42)-54-59

Makhovka V. M. (2018) Interaktyvni ta Smart-Tekhnolohii v turyzmi [Interactive and Smart Technologies in Tourism]. In Metodolohiia ta praktyka staloho rozvytku turyzmu. Poltava: Astraia, pp. 148–155.

Mobile AR: Who's Using it? When? And How? ARtillery Intelligence. Available at: https://artillry.co/artillry-intelligence/mobilear-usage-and-consumer-attitudes/

Keckes A. L., and Tomicic I. (2017) Augmented Reality in Tourism – Research and Applications Overview. Interdisciplinary Description of Complex Systems, vol. 15, no. 1, pp. 158–168.

Pro dosvid vykorystannia dopovnenoi realnosti v Ukraini [About the Experience of Using Augmented Reality in Ukraine]. Zruchno.Travel. Available at: https://zruchno.travel/ObjectSearch?ObjectType=2&Cat=18&RegionId=1&DateStart=2019-01-04&DateEnd=2021-01-04&CurrentPage=2&lang=

Korotenko O. Ne vykhodiachy z domu: virtualni ekskursii muzeiamy i ne tilky [Without Leaving Home: Virtual Tours of Museums and Beyond]. Bazilik. Available at: https://bazilik.media/ne-vykhodiachy-z-domu-virtualni-ekskursii-muzeiamy-i-ne-tilky/

Keller B. et al. (2015) Augmented Reality In The Travel Industry: A Perspective How Modern Technology Can Fit Consumer's Needs In The Service Industry. In Naples Forum on Service. Naples, Italy. Pp. 101–120.

Top-10 naikrashchykh virtualnykh ekskursii v Ukraini [Top 10 Best Virtual Tours in Ukraine]. (2020). Unian. Available at: https://www.unian.ua/tourism/lifehacking/10922969-top-10-naykrashchih-virtualnih-ekskursiy-v-ukrajini.html

Haponenko H. I. et al. (2021) Problemy ta perspektyvy vprovadzhennia blokchein-tekhnolohii u turystychnii haluzi Ukrainy [Problems and Prospects of Implementation of Blockchain Technologies in the Tourist Industry of Ukraine]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriia «Mizhnarodni vidnosyny. Ekonomika. Krainoznavstvo. Turyzm», no. 14, pp. 217–224. DOI: https://doi.org/10.26565/2310-9513-2021-14-14

Virtual Reality and Augmented Reality Device Market Worth $1.8 Billion in 2018. (2018). techradar.pro. Available at: https://www.ccsinsight.com/press/companynews/3451-virtual-reality-and-augmented-realitydevice-market-worth-18-billion-in-2018

Kirilov Yu. E., Granovskaya V. G., Aleshchenko L. O. (2020) Economic mechanism of formation of competitive advantages of subjects of tourist branch. International scientific-practical journal “Economics of AIC”, no. 5 (45).

Переглядів статті: 64
Завантажень PDF: 40
Опубліковано
2024-05-31
Як цитувати
Нікітенко, К. (2024). ЦИФРОВІЗАЦІЯ ЯК НОВА ПАРАДИГМА УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ТУРИЗМУ. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (20), 314-320. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2024.20.37

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають