РОЛЬ ПОСЕРЕДНИКІВ У ФОРМУВАННІ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА

  • І.І. Каліна Навчально-науковий Інститут управління, економіки та бізнесу Приватного акціонерного товариства «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0001-5662-6967
  • Н.М. Шуляр Навчально-науковий Інститут управління, економіки та бізнесу Приватного акціонерного товариства «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0002-4109-5961
  • Ю.В. Мазур Навчально-науковий Інститут управління, економіки та бізнесу Приватного акціонерного товариства «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0002-4728-4640
Ключові слова: маркетинг, збут, збутова політика, посередники, споживач

Анотація

Роль посередників у формуванні збутової політики підприємства є ключовим аспектом ефективного просування маркетингової стратегії. Посередники, такі як оптові та роздрібні торговці, дистриб’ютори, агенти та логістичні компанії, відіграють важливу роль у забезпеченні доступності товарів для кінцевих споживачів. Вони сприяють оптимізації каналів просування, знижують витрати на маркетинг і логістику, а також надають цінну інформацію про ринкові тенденції та потреби клієнтів. У рамках цієї теми розглядаються функції посередників, їхній вплив на формування цінової, асортиментної політики підприємства, а також стратегії вибору та співпраці з посередниками для досягнення конкурентних переваг. У даній роботі розкрито сутність та функції збутових посередників, охарактеризовано їхні типи та критерії вибору. Особливу увагу приділено сучасним тенденціям взаємодії з посередниками в умовах цифровізації. Запропоновано практичні рекомендації щодо оптимізації співпраці з посередниками для підвищення конкурентоспроможності підприємства.

Посилання

Пенькова О. Г. Використання посередників у збуті фармацевтичної продукції: переваги, ризики та перспективи розвитку. Науковий вісник Уманського НУХТ. 2023. №2(34). С. 114–118.

Майборода О. В. Маркетингові посередники в інфраструктурі товарного ринку. Маркетингове забезпечення продуктового ринку. Збірник тез доповідей студентської наукової конференції ПДАУ. Полтава: ПДАУ, 2022. С. 89–91.

Біловодська О. А., Завада О. Ю. Маркетингова політика розподілу в умовах цифрової трансформації економіки. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2020. № 2. С. 123–135.

Зозульов О.В., Царьова Т.О., Гавриш Ю.О. Маркетинг. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022. 298 с.

Ісаєв М.Ю. Класифікація підходів до визначення поняття «Збут». URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/25014/1/Suchasnyi%20marketynh%20stratehichne%20upravlinnia%20ta%20innovatsiinyi%20rozvytok%2030.04.2020-36.pdf

Осокіна А.В., Снаговська Є.С. Сучасні підходи до побудови каналів збуту бізнес-організації. БізнесІнформ. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2018-11_0-pages-310_314.pdf

Каліна І.І. Маркетингові дослідження діджеталізації аграрних підприємств та аграрних торгових марок . Економічні науки. 2022. Вип. 1 (64). Київ : Міжрегіональна Академія управління персоналом, 2022. С. 38-47. DOI: https://doi.org/10.32689/2523-4536/64-5

Каліна І.І., Мазур Ю.В. Організаційно-економічний механізм реалізації засад маркетингу на підприємстві в адаптаційний період. Економічний простір, 2022, Вип. 182. С. 73-78. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/182-10

Penʹkova, O. H. (2023). Vykorystannia poserednykiv u zbuti farmatsevtychnoi produktsii: perevahy, ryzyky ta perspektyvy rozvytku [The use of intermediaries in the sale of pharmaceutical products: benefits, risks and development prospects]. Naukovyi Visnyk Umanskoho NUFT, no. 2(34), pp.114–118.

Maiboroda, O. V. (2022). Marketynhovi poserednyky v infrastrukturi tovarnoho rynku [Marketing intermediaries in the commodity market infrastructure]. In Marketingove zabezpechennia produktovoho rynku. Zbirnyk tez dopovidei studentsʹkoi naukovoi konferentsii PDAU pp. 89–91. Poltava: PDAU.

Bilovodska, O. A., & Zavada, O. Yu. (2020). Marketingova polityka rozpodilu v umovakh tsifrovoyi transformatsii ekonomiky [Marketing distribution policy in the context of digital transformation of the economy]. Marketing i Menedzhment Innovatsiy, no. 2, pp.123–135.

Zozuliov, O. V., Tsariova, T. O., & Havrysh, Yu. O. (2022). Marketing [Marketing]. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho.

Isaiev, M. Yu. (2020). Klassifikatsiia pidkhodiv do vyznachennia ponyattia “Zbut” [Classification of approaches to defining the concept of "Sales"]. Available at: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/25014/1/Suchasnyi%20marketynh%20stratehichne%20upravlinnia%20ta%20innovatsiinyi%20rozvytok%2030.04.2020-36.pdf

Osokina, A. V., & Snahovska, Ye. S. (2018). Suchasni pidkhody do pobudovy kanaliv zbutu biznes orhanizatsii [Modern approaches to building sales channels for a business organization]. BiznesInform. Available at: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2018-11_0-pages-310_314.pdf

Kalina, I. I. (2022). Marketynhovi doslidzhennia didzhetalizatsii ahrarnykh pidpryiemstv ta ahrarnykh torhovykh marok [Marketing research on the digitalization of agricultural enterprises and agricultural brands]. Ekonomichni Nauky, no. 1(64), pp. 38–47. DOI: https://doi.org/10.32689/2523-4536/64 5

Kalina, I. I., & Mazur, Yu. V. (2022). Orhanizatsiino ekonomichnyi mekhanizm realizatsii zasad marketynhu na pidpryiemstvi v adaptatsiinyi period [Organizational and economic mechanism for implementing marketing principles at an enterprise during the adaptation period]. Ekonomichnyi Prostir, no. 182, pp. 73–78. DOI: https://doi.org/10.32782/2224 6282/182 10

Переглядів статті: 1
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-10-31
Як цитувати
Каліна, І., Шуляр, Н., & Мазур, Ю. (2025). РОЛЬ ПОСЕРЕДНИКІВ У ФОРМУВАННІ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (25), 126-132. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2025.25.13