ТРАНСФОРМАЦІЯ ЛІДЕРСТВА В РЕПУТАЦІЙНОМУ МЕНЕДЖМЕНТІ ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ ДЕОКУПОВАНИХ ТЕРИТОРІЙ
Анотація
Дослідження присвячено аналізу трансформації лідерства в контексті репутаційного менеджменту для відновлення деокупованих територій України в умовах війни та повоєнного часу. Розглянуто виклики, пов’язані з формуванням довіри, управлінням репутаційними ризиками та адаптацією лідерських практик до умов нестабільності. Проаналізовано сучасні підходи до лідерства, які сприяють ефективному управлінню громадами, відновленню соціально-економічної інфраструктури та зміцненню репутаційного капіталу. Зазначено, що персоніфіковане лідерство, побудоване на ціннісній основі, стає ключовим чинником формування позитивного іміджу організації або інституції. Визначено ключові стратегії та інструменти репутаційного менеджменту, які можуть бути застосовані лідерами для забезпечення сталого розвитку деокупованих територій. Особливу увагу приділено ролі комунікацій, соціальної відповідальності та залучення громадськості до процесів відновлення.
Посилання
Doorley, J., & Garcia, H. F. Reputation Management: The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication (3rd ed.). 2015 . New York: Routledge. 442 р. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315879987
Goleman, D. Leadership: The Power of Emotional Intelligence. More Than Sound. 2021. 118 р. URL: https://emp-gh.com/assets/EMP%20Books/Daniel_Goleman-_Leadership_The_Power_of_Emotionab-ok.xyz_%20.pdf (дата звернення: 20.07.2025).
Morley, M. How to Manage Your Global Reputation. 2002 .Palgrave Macmillan. London. 228 р. DOI: https://doi.org/10.1057/9780230512191
Озарко К. С. Роль репутаційного менеджменту в розвитку підприємств: проблеми та перспективи у трансформаційних періодах. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 42. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-20
Завербний А. С., Налутка П. В. Роль репутаційного менеджменту для підприємства під час кризових ситуацій: стратегія інформаційної війни. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 62. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-96
Дзяна Г. О., Дзяний Р. Б. Управління комунікаціями в умовах криз. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. 2022. № 2. С. 13-21. DOI: https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2022.2.2
Сергійчук С., Сергійчук Д. Сучасні виклики і перспективи для розвитку вітчизняного підприємництва в умовах війни і повоєнного відновлення. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 63. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4110 (дата звернення: 25.07.2025).
Жосан Г. В., Кириченко Н. В. Визначення місця формальних організацій в теорії бірюзових організацій. Вчені записки Університету «КРОК». 2019. № 2 (54). С. 17-31. DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-53-17-31
Кощій О. Управління людськими ресурсами у бірюзових організаціях. Економічний форум. 2022. № 3. С. 72-78. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-3-9
Боліла С .Ю. Бірюзовий підхід в управлінні організаціями: стан та перспективи для деокупованих територій під час війни та повоєнного відновлення. Економічний простір. травень 2025 . № 21. С. 269-274 . DOI: https://doi.org/10.30838/EP.201.269-274
Грабчак В. І. Сутність поняття "репутація підприємства" та її складових. Глобальні та національні проблеми економіки. 2016. № 10. С. 313-318.
Помянська Н. Ю. Управління діловою репутацією на синергетичних засадах. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. Вип. 9 (ч. 4). С. 57-61.
Осипова Є. Л., Покотило Б. О. Брендинг та репутаційний менеджмент як інструмент побудови довіри до бренду. Економічний простір. 2024. № 191. С. 230-234. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/191-37
Грищук, А. М., Хомич, М. А. Зміни у парадигмі лідерства в організаціях ХХІ століття. Економічний простір. 2021. Вип. 174. С. 69-76. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/174-12
Білецький , О. Трансформація ролі та якостей лідера в новій управлінській парадигмі. Економіка та суспільство, 2024 Вип. 66. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-1
Базака, Р., Єфремов, А. Лідерство у контексті викликів цифрової трансформації менеджменту та побудові організаційної культури підприємства. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, 2024. № 19. С. 202-207. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2024.19.24
Кульчицький С. Інституційні рішення для відновлення: як деокуповані громади шукають опору. 26 травня 2025 р. https://www.irf.ua/instytuczijni-rishennya-dlya-vidnovlennya-yak-deokupovani-gromady-shukayut-oporu/ (дата звернення:28.05.2025).
Копчак, Ю., Матвеєв, М., Пугачов, В. Трансформація сучасного менеджменту в умовах війни. Економіка та суспільство. 2023. № 51. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-51-24
Doorley, J., & Garcia, H. F. (2015). Reputation Management: The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication (3rd ed.). New York: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315879987
Goleman, D. (2021). Leadership: The Power of Emotional Intelligence. More Than Sound. Available at: https://emp-gh.com/assets/EMP%20Books/Daniel_Goleman-Leadership_The_Power_of_Emotionab-ok.xyz%20.pdf (accessed July, 20, 2025).
Morley, M. (2002). How to Manage Your Global Reputation. London: Palgrave Macmillan. DOI: https://doi.org/10.1057/9780230512191
Ozarko, K. S. (2022). Rol reputatsiinoho menedzhmentu v rozvytku pidpryiemstv: problemy ta perspektyvy u transformatsiinykh periodakh [The role of reputation management in the development of enterprises: problems and prospects in transitional periods]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and Society, vol. 42. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-20
Zaverbnyi, A. S., & Nalutka, P. V. (2024). Rol reputatsiinoho menedzhmentu dlia pidpryiemstva pid chas kryzovykh sytuatsii: stratehiia informatsiinoi viiny [The role of reputation management for an enterprise during crisis situations: information warfare strategy]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and Society, vol. 62. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-96
Dziana, H. O., & Dzianyi, R. B. (2022). Upravlinnia komunikatsiiamy v umovakh kryz [Crisis communications management]. Dniprovskyi naukovyi chasopys publichnoho upravlinnia, psykholohii, prava - Dnipro Scientific Journal of Public Administration, Psychology, Law, no. 2, pp. 13-21. DOI: https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2022.2.2
Serhiichuk, S., & Serhiichuk, D. (2024). Suchasni vyklyky i perspektyvy dlia rozvytku vitchyznianoho pidpryiemnytstva v umovakh viiny i povoiennoho vidnovlennia [Modern challenges and prospects for the development of domestic entrepreneurship in the conditions of war and post-war recovery]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and Society, vol. 63. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4110 (accessed July, 25, 2025).
Zhosan, H. V., & Kyrychenko, N. V. (2019). Vyznachennia mistsia formalnykh orhanizatsii v teorii biriuzovykh orhanizatsii [Determining the place of formal organizations in the theory of teal organizations]. Vcheni zapysky Universytetu "KROK" - Scientific notes of KROK University, no. 2(54), pp. 17-31. DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-53-17-31
Koshchii, O. (2022). Upravlinnia liudskymy resursamy u biriuzovykh orhanizatsiiakh [Human resource management in teal organizations]. Ekonomichnyi forum - Economic Forum, no. 3, pp. 72-78. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-3-9.
Bolila, S. Yu. (2025). Biriuzovyi pidkhid v upravlinni orhanizatsiiamy: stan ta perspektyvy dlia deokupovanykh terytorii pid chas viiny ta povoiennoho vidnovlennia [Teal approach in organization management: state and prospects for de-occupied territories during the war and post-war recovery]. Ekonomichnyi prostir - Economic space, no. 21, pp. 269-274. DOI: https://doi.org/10.30838/EP.201.269-274
Hrabchak, V. I. (2016). Sutnist poniattia "reputatsiia pidpryiemstva" ta yii skladovykh [The essence of the concept of "enterprise reputation" and its components]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky - Global and national problems of economics, no. 10, pp. 313-318.
Pomianska, N. Yu. (2014). Upravlinnia dilovoiu reputatsiieiu na synerhetychnykh zasadakh [Business reputation management on synergistic principles]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu - Scientific Bulletin of Kherson State University, vol. 9(4), pp. 57-61.
Osypova, Ye. L., & Pokotylo, B. O. (2024). Brendynh ta reputatsiinyi menedzhment yak instrument pobudovy doviry do brendu [Branding and reputation management as a tool for building brand trust]. Ekonomichnyi prostir - Economic space, no. 191, pp. 230-234. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/191-37
Hryshchuk, A. M., & Khomych, M. A. (2021). Zminy u paradyhmi liderstva v orhanizatsiiakh ХХI stolittia [Changes in the paradigm of leadership in organizations of the 21st century]. Ekonomichnyi prostir - Economic space, vol. 174, pp. 69-76. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/174-12
Biletskyi, O. (2024). Transformatsiia roli ta yakostei lidera v novii upravlinskii paradyhmi [Transformation of the leader's role and qualities in the new management paradigm]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and Society, vol. 66. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-1
Bazaka, R., & Yefremov, A. (2024). Liderstvo u konteksti vyklykiv tsyfrovoi transformatsii menedzhmentu ta pobudovi orhanizatsiinoi kultury pidpryiemstva [Leadership in the context of challenges of digital transformation of management and building a corporate culture of the enterprise]. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia: Ekonomika - Tavriiskyi Scientific Bulletin. Series: Economics, no. 19, pp. 202-207. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2024.19.24
Kulchytskyi, S. (2025). Instytutsiini rishennia dlia vidnovlennia: yak deokupovani hromady shukaiut oporu [Institutional solutions for recovery: how de-occupied communities are looking for support]. Irf.ua. Available at: https://www.irf.ua/instytuczijni-rishennya-dlya-vidnovlennya-yak-deokupovani-gromady-shukayut-oporu/ (accessed July, 28, 2025).
Kopchak, Yu., Matvieiev, M., and Puhachov, V. (2023). Transformatsiia suchasnoho menedzhmentu v umovakh viiny [Transformation of modern management in wartime conditions]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and Society, no. 51. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-51-24


