МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ КОРПОРАТИВНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В КОНТЕКСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ
Анотація
У статті досліджено корпоративне підприємництво як важливий фактор забезпечення інноваційного розвитку в умовах сучасної світової економіки. Проаналізовано передумови виникнення та еволюцію методологічних засад становлення та розвитку концепції корпоративного підприємництва, його роль у подоланні інерції великих компаній та стимулюванні інноваційної активності і формування інноваційної культури. Розглянуто різні моделі корпоративного підприємництва, такі як інтрапренерство, екзопренерство та партнерство. Окрему увагу приділено особливостям впровадження корпоративного підприємництва в аграрній сфері України. Наголошено на важливості формування інноваційної культури для успішного розвитку корпоративного підприємництва та забезпечення сталого економічного зростання.
Посилання
Бажал, Ю. М., Бакушевич, І. В., Венесаар, У., Гараєва, Т. Ю., Григор'єв, Г. С., Гуменна, О. В., ... & Чала, Н. Д. Інноваційне підприємництво: креативність, комерціалізація, екосистема. Київ : Пульсари, 2015. 278 с. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/27600 (дата звернення: 12.05.2025).
Лагодієнко, В., Іванченкова, Л., & Лагодієнко, О. Вибір методології наукового дослідження. Підприємництво та інновації, 2022, (25), 133-137. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-3583/25.23
Лігоненко, Л., & Мисилюк, В. Корпоративне підприємництво: стан, організаційний дизайн, проблеми та перспективи розвитку. Economy & Forecasting/Ekonomìka ì Prognozuvannâ, 2021, (3). DOI: https://doi.org/10.15407/eip2021.03.131
Нікітенко К. С. Підприємницька діяльність: аспекти, тенденції іперспективи розвитку в умовах пандемії. Ефективна економіка. 2021. 12. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.12.102
Солопун, Н. М. Корпоративне підприємництво-інноваційні пропозиції та проактивність працівників як підгрунтя для досягнення конкурентних позицій на ринку. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва, 2018, (2), 186-198. DOI: http://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2018.21.0.186
Burgelman, R. A. Corporate entrepreneurship and strategic management: Insights from a process study. Management science, 1983, 29(12), 1349-1364. DOI: https://doi.org/10.1287/mnsc.29.12.1349
Burgelman, R.A. Designs for corporate entrepreneurship in established firms. California management review, 1984, 26(3), 154-166. DOI: https://doi.org/10.2307/41165086
Burgelman, R.A. Managing the new venture division: Research findings and implications for strategic management. Strategic Management Journal, 1985, 6(1), 39-54. DOI: https://doi.org/10.1002/smj.4250060104
Castriotta, M., Loi, M., Marku, E., & Moi, L. Disentangling the corporate entrepreneurship construct: conceptualizing through co-words. Scientometrics, 2021, 126(4), 2821-2863. DOI: https://doi.org/10.1007/s11192-020-03846-2
Glinyanova, M., Bouncken, R. B., Tiberius, V., & Cuenca Ballester, A. C. Five decades of corporate entrepreneurship research: measuring and mapping the field. International Entrepreneurship and Management Journal, 2021, 1-27. URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s11365-020-00711-9 (дата звернення 12.05.2025)
Kuratko, D. F., Hornsby, J. S., & McKelvie, A. Entrepreneurial mindset in corporate entrepreneurship: Forms, impediments, and actions for research. Journal of Small Business Management, 61(1), 2023, 132-154. DOI: https://doi.org/10.1080/00472778.2021.1907585
Minola, T., Kammerlander, N., Kellermanns, F. W., & Hoy, F. Corporate entrepreneurship and family business: Learning across domains. Journal of Management Studies, 2021, 58(1), 1-26. DOI: https://doi.org/10.1111/joms.12672
Urbaniec, M., & Żur, A. Business model innovation in corporate entrepreneurship: exploratory insights from corporate accelerators. International Entrepreneurship and Management Journal, 2021, 17(2), 865-888. DOI: https://doi.org/10.1007/s11365-020-00646-1
Bazhal, Yu. M., Bakushevych, I. V., Venesaar, U., Haraieva, T. Yu., Hryhoriev, H. S., Humenna, O. V., ... & Chala, N. D. (2015). Innovatsiine pidpryiemnytstvo: kreatyvnist, komertsializatsiia, ekosystema [Innovative entrepreneurship: creativity, commercialization, ecosystem]. Kyiv : Pulsary, 278 Available at: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/27600 (accessed May 12, 2025). (in Ukrainian)
Lahodiienko, V., Ivanchenkova, L., & Lahodiienko, O. (2022). Vybir metodolohii naukovoho doslidzhennia [Choosing a research methodology]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii - Entrepreneurship and innovation, (25), 133-137. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-3583/25.23 (in Ukrainian)
Lihonenko, L., & Mysyliuk, V. (2021). Korporatyvne pidpryiemnytstvo: stan, orhanizatsiinyi dyzain, problemy ta perspektyvy rozvytku [Corporate entrepreneurship: state, organizational design, problems and prospects for development]. Economy & Forecasting/Ekonomìka ì Prognozuvannâ, (3). DOI: https://doi.org/10.15407/eip2021.03.131 (in Ukrainian)
Nikitenko K. S. Pidpryiemnytska diialnist: aspekty, tendentsii iperspektyvy rozvytku v umovakh pandemii [Entrepreneurial activity: aspects, trends and prospects for development in a pandemic]. Efektyvna ekonomika - Effective economy. 2021. 12. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.12.102 (in Ukrainian)
Solopun, N. M. (2018). Korporatyvne pidpryiemnytstvo-innovatsiini propozytsii ta proaktyvnist pratsivnykiv yak pidhruntia dlia dosiahnennia konkurentnykh pozytsii na rynku [Corporate entrepreneurship-innovative proposals and employee proactivity as a basis for achieving competitive positions in the market]. Problemy i perspektyvy rozvytku pidpryiemnytstva - Problems and prospects of entrepreneurship development, (2), 186-198. DOI: http://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2018.21.0.186 (in Ukrainian)
Burgelman, R. A. (1983). Corporate entrepreneurship and strategic management: Insights from a process study. Management science, 29(12), 1349-1364. DOI: https://doi.org/10.1287/mnsc.29.12.1349
Burgelman, R.A. (1984). Designs for corporate entrepreneurship in established firms. California management review, 26(3), 154-166. DOI: https://doi.org/10.2307/41165086
Burgelman, R.A. (1985). Managing the new venture division: Research findings and implications for strategic management. Strategic Management Journal, 6(1), 39-54. DOI: https://doi.org/10.1002/smj.4250060104
Castriotta, M., Loi, M., Marku, E., & Moi, L. (2021). Disentangling the corporate entrepreneurship construct: conceptualizing through co-words. Scientometrics, 126(4), 2821-2863. DOI: https://doi.org/10.1007/s11192-020-03846-2
Glinyanova, M., Bouncken, R. B., Tiberius, V., & Cuenca Ballester, A. C. (2021). Five decades of corporate entrepreneurship research: measuring and mapping the field. International Entrepreneurship and Management Journal, 1-27. Available at: https://link.springer.com/article/10.1007/s11365-020-00711-9 (accessed May 12, 2025).
Kuratko, D. F., Hornsby, J. S., & McKelvie, A. (2023). Entrepreneurial mindset in corporate entrepreneurship: Forms, impediments, and actions for research. Journal of Small Business Management, 61(1), 132-154. DOI: https://doi.org/10.1080/00472778.2021.1907585
Minola, T., Kammerlander, N., Kellermanns, F. W., & Hoy, F. (2021). Corporate entrepreneurship and family business: Learning across domains. Journal of Management Studies, 58(1), 1-26. DOI: https://doi.org/10.1111/joms.12672
Urbaniec, M., & Żur, A. (2021). Business model innovation in corporate entrepreneurship: exploratory insights from corporate accelerators. International Entrepreneurship and Management Journal, 17(2), 865-888. DOI: https://doi.org/10.1007/s11365-020-00646-1