ТРАНСФОРМАЦІЯ ВІДЕОКОНТЕНТУ ЗА ДОПОМОГОЮ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ: ІННОВАЦІЇ, ЗАСТОСУВАННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

  • Р.В. Базака Херсонський державний аграрно-економічний університет https://orcid.org/0000-0003-3000-6166
  • К.О. Харченко Херсонський державний аграрно-економічний університет
Ключові слова: штучний інтелект, робототехніка, відеогенерація, творчість, маркетингові комунікації, машинне навчання, нейронні мережі, автоматизація, генеративні моделі, інновації, етика

Анотація

Штучний інтелект (ШІ) став невіддільною частиною сучасного технологічного прогресу, активно впливаючи на різноманітні аспекти суспільного повсякдення. У цій статті досліджуються ключові напрями застосування ШІ, зокрема у сфері робототехніки, відеогенерації творчості та маркетингових комунікаціях. Авторами проаналізовано, яким чином алгоритми машинного навчання і нейронні мережі відкривають нові можливості для автоматизації процесів, створення реалістичних зображень і відео, а також розвитку інноваційних форм мистецтва. Окрему увагу приділено впливу штучного інтелекту на робототехніку. Інтелектуальні системи дозволяють значно підвищити ефективність роботів у промислових і побутових умовах, забезпечуючи точність виконання завдань і адаптивність до змін навколишнього середовища. У статті розглядаються приклади інтеграції ШІ у розробку роботів, які можуть самостійно навчатися, взаємодіяти з людьми та виконувати складні операції. Обговорюються перспективи використання ШІ у творчих процесах, генерації контенту для маркетингу. Генеративні моделі, такі як GPT і DALL-E, відкривають нові горизонти для художників, дизайнерів і письменників. Також у статті досліджуються етичні аспекти взаємодії між людьми та ШІ.

Посилання

Добровольський В. Змагання штучних інтелектів. Google представив нейромережу для генерації відео. Speka.media. URL: https://speka.media/google-predstavila-nejromerezhu-dlya-generacziyi-video-93myqv

Олійник І. В. Перспективи впровадження генеративного штучного інтелекту у сфері маркетингу й торгівлі. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Економіка, менеджмент та право: збірник наукових праць / Гол. ред. М.С. Письменна. Кропивницький : ЛА НАУ, 2023. Вип. 8. С. 110–115.

Проскурніна Н. В. Штучний інтелект у маркетинговій діяльності. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2020. № 4. С. 129–140. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/uazt_2020_4_11

Роуз-Колінс Ф. Штучний інтелект у виробництві відео: Революція в медіа індустрії. Ranktracker. URL: https://www.ranktracker.com/uk/blog/ai-in-video-production-revolutionizing-the-media-industry/

Стеблюк Н. Ф., Копейкіна Є. В. Технології штучного інтелекту в маркетингу. Приазовський економічний вісник. 2019. Випуск 3(14). С. 462–466.

Хрупович С. Є., Борисова Т. М. Використання штучного інтелекту при маркетинговому аналізі неструктурованих даних. Маркетинг і цифрові технології. 2021. Том 5, № 1. С. 17–26.

Chiu L. Ukraine Ranks Second by Number of AI Companies in Central, Eastern Europe. Kyiv Post. URL: https://www.kyivpost.com/post/34645

Darina. Kaiber – AI генератор для створення відео зі штучними персонажами та їх озвучуванням. KMRV DSGN. URL: https://www.komarov.design/kaiber-ai-ghienierator-dlia-stvoriennia-vidieo-zi-shtuchnimi-piersonazhami-ta-yikh-ozvuchienniam/

Kaiber: офіційний сайт. URL: https://kaiber.ai/ (дата звернення: 20.02.2025).

OpenAI: офіційний сайт. URL: https://openai.com/index/dall-e/

Stojkovski B. 7 Generative AI Startups From CEE to Watch for in 2023. The Recursive. URL: https://therecursive.com/7-generative-ai-startups-from-cee-to-watch-for-in-2023/

Dobrovolskyi V. Artificial intelligence competition. Google introduced a neural network for video generation. Speka.media, available at: https://speka.media/google-predstavila-nejromerezhu-dlya-generacziyi-video-93myqv (in Ukrainian)

Oliinyk I.V. (2023) Prospects for the implementation of generative artificial intelligence in the field of marketing and trade. Naukovyi visnyk Lotnoi akademii. Seriia: Ekonomika, menedzhment ta pravo: zbirnyk naukovykh prats / Hol. red. M.S. Pysmenna. Kropyvnytskyi: LA NAU. No. 8, pp. 110–115. (in Ukrainian)

Proskurina, N. (2020). Artificial intelligence in marketing activities. Zovnishnya torgivlya: economika, finansy, parvo, no 4, pp. 129–140. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/uazt_2020_4_11 (in Ukrainian)

Rose-Collins F. Artificial Intelligence in Video Production: A Revolution in the Media Industry. Ranktracker, available at: https://www.ranktracker.com/uk/blog/ai-in-video-production-revolutionizing-the-media-industry/ (in Ukrainian)

Stebliuk, N., Kopeikina, Y. (2019). Technologies of Artificial Intelligence in Marketing. Pryazovskiy economichnyi visnyk, vol. 3(14), pp. 462–466. (in Ukrainian)

Hrupovich, C.E., Borysova, T.M. (2021). Use of artificial intelligence in marketing analysis of unstructured data. Marketyng i cyfrovi tehnologii, vol 5, no 1, рр. 17–26. (in Ukrainian)

Chiu L. Ukraine Ranks Second by Number of AI Companies in Central, Eastern Europe. Kyiv Post, available at: https://www.kyivpost.com/post/34645

Darina. Kaiber is an AI generator for creating videos with artificial characters and their voice acting. KMRV DSGN, available at: https://www.komarov.design/kaiber-ai-ghienierator-dlia-stvoriennia-vidieo-zi-shtuchnimi-piersonazhami-ta-yikh-ozvuchienniam/ (in Ukrainian)

Kaiber, available at: https://kaiber.ai/ (in Ukrainian)

OpenAI, available at: https://openai.com/index/dall-e/

Stojkovski B. 7 Generative AI Startups From CEE to Watch for in 2023. The Recursive, available at: https://therecursive.com/7-generative-ai-startups-from-cee-to-watch-for-in-2023/

Переглядів статті: 1
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2025-04-30
Як цитувати
Базака, Р., & Харченко, К. (2025). ТРАНСФОРМАЦІЯ ВІДЕОКОНТЕНТУ ЗА ДОПОМОГОЮ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ: ІННОВАЦІЇ, ЗАСТОСУВАННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (23), 221-227. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2025.23.26