ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ МІЖНАРОДНИХ ТРАНСПОРТНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ УМОВАХ
Анотація
У статті доведено, що різні групи факторів впливають на формування системи міжнародних транспортних перевезень в екстремальних умовах. Безпека та захист транспорту, зокрема військові дії, мінування та загрози піратства і тероризму, створюють значні ризики для безпечного та стабільного перевезення вантажів. Обґрунтовано, що інфраструктурні фактори, такі як зруйнована інфраструктура та доступність шляхів сполучення, також відіграють вирішальну роль у забезпеченні ефективності логістичних ланцюгів в умовах криз. Політичні та юридичні фактори, включаючи зміни в законах, міжнародні санкції та взаємодію з міжнародними організаціями, суттєво впливають на правила та умови перевезень. Аргументовано, що економічні фактори, зокрема вартість перевезень, економічна нестабільність та коливання валютних курсів, визначають фінансову складову логістичних операцій. Логістичні фактори, такі як гнучке планування, координація дій та створення стратегічних запасів, є ключовими для підтримання безперервності перевезень в умовах невизначеності. Технологічні фактори, включаючи застосування новітніх технологій та забезпечення кібербезпеки, підвищують надійність та ефективність транспортних систем. Соціальні фактори, такі як моральний стан та кваліфікація персоналу, а також взаємодія з місцевими громадами, сприяють стабільності та безпеці логістичних процесів. Гуманітарні фактори, зокрема організація евакуації та доставки гуманітарної допомоги, є критичними для забезпечення виживання та підтримки постраждалих у кризових ситуаціях. Природні та кліматичні фактори, такі як погодні умови та екологічні катастрофи, суттєво впливають на безпеку та здійснення перевезень. Усі ці фактори взаємодіють між собою, визначаючи загальну ефективність та стійкість системи міжнародних транспортних перевезень в екстремальних умовах.
Посилання
Dimitrakopoulos, G., & Demestichas. Intelligent Transportation Systems. IEEE Vehicular Technology Magazine, 2010, 5, 77-84. https://doi.org/10.1002/9781118580974.CH13
Гарафонова О., Козловський Д., Шаров В., Дворник І.. Концептуальні аспекти функціонування міжнародних логістичних систем. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Економічні науки. 2022. №308(4). С. 13-18. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-308-4-2
Lin, J., & Ban, Y. Complex Network Topology of Transportation Systems. Transport Reviews, 2013, 33, 658 – 685. https://doi.org/10.1080/01441647.2013.848955
Alam, A., Besselink, B., Turri, V., Mårtensson, J., & Johansson, K. Heavy-Duty Vehicle Platooning for Sustainable Freight Transportation: A Cooperative Method to Enhance Safety and Efficiency. IEEE Control Systems, 2015, 35, 34-56. https://doi.org/10.1109/MCS.2015.2471046
Zhang, X., Miller-Hooks, E., & Denny, K. Assessing the role of network topology in transportation network resilience. Journal of Transport Geography, 2015, 46, 35-45. https://doi.org/10.1016/J.JTRANGEO.2015.05.006
Kaluza, P., Kölzsch, A., Gastner, M., & Blasius, B. The complex network of global cargo ship movements. Journal of The Royal Society Interface, 2010, 7, 1093 - 1103. https://doi.org/10.1098/rsif.2009.0495
Wen-hui, S. International Energy Transport System and International Energy Security. Journal of Central South University of Forestry & Technology, 2011.
Kaewunruen, S., Sussman, J., & Matsumoto, A. Grand Challenges in Transportation and Transit Systems. Frontiers in Built Environment, 2016, 2, 4. https://doi.org/10.3389/fbuil.2016.00004
Baginova, V., Zenkin, A., & Ushakov, D. Current trends in the formation of international transport systems. E3S Web of Conferences, 2020. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202017514014
Dimitrakopoulos, G., & Demestichas, P. (2010). Intelligent Transportation Systems. IEEE Vehicular Technology Magazine, 5, 77-84. https://doi.org/10.1002/9781118580974.CH13
Garafonova, O., Kozlovskyi, D., Sharov, V., & Dvornyk, I. (2022). Kontseptualʹni aspekty funktsionuvannya mizhnarodnykh lohistychnykh system. [Conceptual aspects of the functioning of international logistics systems]. Visnyk Khmelʹnytsʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Seriya: Ekonomichni nauky, vol. №308(4). pp. 13-18. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-308-4-2
Lin, J., & Ban, Y. (2013). Complex Network Topology of Transportation Systems. Transport Reviews, 33, 658–685. https://doi.org/10.1080/01441647.2013.848955
Alam, A., Besselink, B., Turri, V., Mårtensson, J., & Johansson, K. (2015). Heavy-Duty Vehicle Platooning for Sustainable Freight Transportation: A Cooperative Method to Enhance Safety and Efficiency. IEEE Control Systems, 35, 34-56. https://doi.org/10.1109/MCS.2015.2471046
Zhang, X., Miller-Hooks, E., & Denny, K. (2015). Assessing the role of network topology in transportation network resilience. Journal of Transport Geography, 46, 35-45. https://doi.org/10.1016/J.JTRANGEO.2015.05.006
Kaluza, P., Kölzsch, A., Gastner, M., & Blasius, B. (2010). The complex network of global cargo ship movements. Journal of The Royal Society Interface, 7, 1093 - 1103. https://doi.org/10.1098/rsif.2009.0495
Wen-hui, S. (2011). International Energy Transport System and International Energy Security. Journal of Central South University of Forestry & Technology.
Kaewunruen, S., Sussman, J., & Matsumoto, A. (2016). Grand Challenges in Transportation and Transit Systems. Frontiers in Built Environment, 2, 4. https://doi.org/10.3389/fbuil.2016.00004
Baginova, V., Zenkin, A., & Ushakov, D. (2020). Current trends in the formation of international transport systems. E3S Web of Conferences. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202017514014