ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ В ІГРОВІЙ ІНДУСТРІЇ

Ключові слова: ігрова індустрія, інновації, маркетинг, ефективність, цільова аудиторія

Анотація

У статті досліджено особливості розвитку ігрової індустрії в умовах діджиталізації та соціального дистанціювання великої кількості населення внаслідок пандемії COVID-19. Розкрито специфіку зростання попиту на ігрові продукти та супутні товари й послуги в сучасних умовах. Наведено приклади запровадження супутніх ігровому продукту товарів як ефективного інструменту залучення гравців та додаткового джерела прибутків. Доведено доцільність використання інноваційних інструментів цифрового маркетингу для забезпечення високого рівня конверсії. Встановлено необхідність постійного вдосконалення маркетингових стратегій завдяки впровадженню інноваційних технологій, що пояснюється інтенсивністю розвитку підходів до налагодження комунікацій з цільовою аудиторією. Доведено доцільність залучення інфлюенсерів для просування ігрових продуктів завдяки створенню відповідного тематичного контенту.

Посилання

Brownlee E.A., Shreffler M.B., Warren C. The Impact of Control Mechanism and Video Game Playing Experience on Brand Awareness and Consumer Brand Loyalty in Sport Video Games. Global Sport Business Journal. 2015. № 3 (3). Р. 17–28.

Siemens J.C., Smith S., Fisher D. Investigating the Effects of Active Control on Brand Recall Within In-Game Advertising. Journal of Interactive Advertising. 2015. № 15 (1). Р. 43–53.

Terlutter R., Capella M.L. The Gamification of Advertising: Analysis and Research Directions of In-Game Advertising, Advergames, and Advertising in Social Network Games. Journal of Advertising. 2013. № 42 (2–3). Р. 95–112.

Global Games Market to Generate $175.8 Billion in 2021; Despite a Slight Decline, the Market Is on Track to Surpass $200 Billion in 2023. URL: https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-to-generate-175-8-billion-in-2021-despite-a-slight-decline-the-market-is-on-track-to-surpass-200-billion-in-2023 (дата звернення: 10.08.2021).

Angry Birds. URL: https://www.angrybirds.com/shop (дата звернення: 10.08.2021).

Video Game Genres: Everything You Need to Know. URL: https://www.hp.com/us-en/shop/tech-takes/video-game-genres (дата звернення: 10.08.2021).

Mobile game lifespan is shortening, but there’s a way to extend it. URL: https://medium.com/monetizr/mobile-game-lifespan-is-shortening-but-theres-a-way-to-extend-it-d7e96561b008 (дата звернення: 10.08.2021).

Player Lifecycle: What It Is and How Can Games Optimize It. URL: https://blog.getsocial.im/player-lifecycle-what-it-is-and-how-can-games-optimize-it (дата звернення: 10.08.2021).

Marketing to Gamers in 2021. URL: https://www.europeanbusinessreview.com/marketing-to-gamers-in-2021 (дата звернення: 10.08.2021).

The Best Video Games of 2021 (So Far). URL: https://www.vulture.com/article/best-video-games-2021.html (дата звернення: 10.08.2021).

The Secrets to Marketing in the Gaming Industry in 2021. URL: https://www.linkedin.com/pulse/secrets-marketing-gaming-industry-2021-amit-sharma (дата звернення: 10.08.2021).

Top 10 Gaming Influencers In 2021. URL: https://blogen.influence4you.com/top-10-gaming-influencers (дата звернення: 10.08.2021).

Brownlee, E.A., Shreffler, M.B., Warren, C. (2015). The Impact of Control Mechanism and Video Game Playing Experience on Brand Awareness and Consumer Brand Loyalty in Sport Video Games. Global Sport Business Journal, 3 (3), 17–28.

Siemens, J.C., Smith, S., Fisher, D. (2015). Investigating the Effects of Active Control on Brand Recall Within In-Game Advertising. Journal of Interactive Advertising, 15 (1), 43–53.

Terlutter, R., Capella, M. L. (2013). The Gamification of Advertising: Analysis and Research Directions of In-Game Advertising, Advergames, and Advertising in Social Network Games. Journal of Advertising, 42 (2–3), 95–112.

Global Games Market to Generate $175.8 Billion in 2021; Despite a Slight Decline, the Market Is on Track to Surpass $200 Billion in 2023. Available at: https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-to-generate-175-8-billion-in-2021-despite-a-slight-decline-the-market-is-on-track-to-surpass-200-billion-in-2023 (accessed 10 August 2021).

Angry Birds. Available at: https://www.angrybirds.com/shop (accessed 10 August 2021).

Video Game Genres: Everything You Need to Know. Available at: https://www.hp.com/us-en/shop/tech-takes/video-game-genres (accessed 10 August 2021).

Mobile game lifespan is shortening, but there’s a way to extend it. Available at: https://medium.com/monetizr/mobile-game-lifespan-is-shortening-but-theres-a-way-to-extend-it-d7e96561b008 (accessed 10 August 2021).

Player Lifecycle: What It Is and How Can Games Optimize It. Available at: https://blog.getsocial.im/player-lifecycle-what-it-is-and-how-can-games-optimize-it (accessed 10 August 2021).

Marketing to Gamers in 2021. Available at: https://www.europeanbusinessreview.com/marketing-to-gamers-in-2021 (accessed 10 August 2021).

The Best Video Games of 2021 (So Far). Available at: https://www.vulture.com/article/best-video-games-2021.html (accessed 10 August 2021).

The Secrets to Marketing in the Gaming Industry in 2021. Available at: https://www.linkedin.com/pulse/secrets-marketing-gaming-industry-2021-amit-sharma (accessed 10 August 2021).

Top 10 Gaming Influencers In 2021. Available at: https://blogen.influence4you.com/top-10-gaming-influencers (accessed 10 August 2021).

Переглядів статті: 237
Завантажень PDF: 195
Опубліковано
2021-08-31
Як цитувати
Пономаренко, І., & Цимбал, О. (2021). ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ В ІГРОВІЙ ІНДУСТРІЇ. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (8), 49-54. https://doi.org/10.32851/2708-0366/2021.8.7
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ