ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ОВОЧЕВОЇ ПРОДУКЦІЇ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ РИНКІВ

  • Л.М. Галат Державний вищий навчальний заклад «Херсонський державний аграрний університет» https://orcid.org/0000-0003-0075-9730
Ключові слова: конкурентоспроможність овочевої продукції, ринок овочів, виробництво овочів, урожайність овочів, пропозиція овочів, ціни овочів, асортимент овочів, якість продукції

Анотація

В статті розглянуто проблеми конкурентоспроможності овочевої продукції, функціонування сучасного ринку овочів та оцінці стану і тенденцій розвитку галузі овочівництва, як основного постачальника цього ринку. Основну увагу приділено аргументації актуальності дослідження сучасного ринку свіжих овочів в Україні, як такого, що розвивається, та тісно поєднаного зі світовим ринком продовольства і зі станом галузі овочівництва. Наголошується, що для ринку овочевої продукції характерна складність та сегментованість через велику різноманітність овочів, які відрізняються термінами та особливостями вирощування, територіальним розміщенням виробництва, способами використанням і зберігання. Однією з важливих особливостей галузі овочівництва є та, що переважна більшість овочів – 85% виробляються у господарствах населення. Проаналізовано стан виробництва овочів за 18 років у сільськогосподарських підприємствах та господарствах населення. Встановлено, що в останні роки площі виробництва овочів стабілізувалися, виробництво овочевої продукції перевищує 9 млн т; урожайність овочів зросла майже в двічі, у тому числі у сільськогосподарських підприємствах у 5 разів. Розглянуто особливості формування попиту на овочеву продукцію на національному ринку; фактори, що впливають на зміни попиту; тенденції у формуванні та динаміку цін на овочі; чинники їх змін у поточний період. Встановлено, що суттєві відмінності в цінах на овочі залежать від каналів реалізації, непрозорості їх функціонування, сезонної наповнюваності ринку овочевою продукцією українського походження.

Посилання

Prysiazhnsuk M.V., Zubets M.V., Sabluk P.T (2011) Agrarnyi sector ekonomiry Ukrainy (stan i perspektyvy rozvytky) [Agrarian Sector of Ukrainian Economy (State and Prospects for Development)]. Kyiv: NNTs IAE, pp. 146–150.

Kucherenko T. (2013) Konkurentospromozhnist ovochiv na zovnishnyimu rynku [Competitiveness of vegetables on the outside]. Ovoschevodstvo, no. 8, pp. 71–73.

Sych Z. (2018) Obednannia zarady uspikhu: novy vymogy spozhvachiv do ovochivnytstva [Associatson for the sake of success: new requirements of consumtrs to tht vegetable-growing]. Ovoschevodstvo, no. 1, pp. 20–25.

State Statisttics Service of Ukreine (2019) [Vegetetion of Ukraine]. Available at: http://www.ukrstat.gov/ua/

Kucherenko T. (2013) Otechestvenoe ovoshchevodstvo: vozmozhnosti I realii [Domestic vegetable growing: opportunities and realities]. Ovoschevodstvo, no. 12, pp. 60–66.

Pryimachyk L. (2018) My rozbagatily na kapusti [We got rich on cabbage], Express. 8-9 March, p. 14.

Malynovskyi B. (2014) Firmovi ovochi [Company Vegetables]. Ovoschevodstvo, no. 7, pp. 73–75.

Chechitko I., Kovaleva U. (2009) Yakomu ovochu dayut spravzhnyu tsinu [What vegetables are given a real price]. Farmer, no. 1, pp. 40–41.

Petrenko V. (2018) Sertyfikatsiynyi audyt Global GAP: osnovni aspekty perevirky [Global GAP certification audit: main aspects of auditing]. Ovoschevodstvo, no. 1, pp. 38–40.

Переглядів статті: 558
Завантажень PDF: 354
Опубліковано
2020-06-05
Як цитувати
Галат, Л. (2020). ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ОВОЧЕВОЇ ПРОДУКЦІЇ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ РИНКІВ. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (1), 26-36. вилучено із http://tnv-econom.ksauniv.ks.ua/index.php/journal/article/view/4
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ