ОСОБЛИВОСТІ ПРОЦЕСНОГО ПІДХОДУ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ
Анотація
Стаття охоплює актуальні аспекти з виникнення, розвитку, впровадження та застосування процесного підходу у сучасному управлінні підприємством. Автори досліджують суть поняття «процесний підхід», визначають передумови його виникнення та етапи розвитку. У статті аналізуються принципи та завдання процесного підходу, а також наводяться ключові елементи, які є основою управління підприємством. Авторами здійснена порівняльна характеристика процесного та функціонального підходів. Аналізується сутність понять «процес» та «бізнес-процес», надається типова класифікація бізнес-процесів підприємства та визначається їхня роль у системі процесів сучасного підприємства. Описуються ключові бізнес-процеси та методи оцінки їх ефективності. Визначаються етапи впровадження та регламентація бізнес-процесів, переваги та недоліки застосування процесного підходу управління підприємством, а також проаналізовано до яких результатів може привести впровадження процесного підходу в управління підприємством.
Посилання
Куліш Н.В., Давидюк Ю.В. Процесний підхід як основа управління бізнес-процесами підприємства. URL: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/02/133.pdf
Рижик І.О. Глєбова А.О., Синягівська В.С. Особливості формування моделі управління бізнес – процесами сфери послуг. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2020. № 1. С. 152–160.
Стец І.І. Процесний підхід до управління як інструмент підвищення ефективності діяльності підприємства. Економіка та управління підприємствами. 2018. № 23. С. 161–167.
Моісеєнко Т.Є. Побудова процесно-орієнтованої системи управління підприємством, як елементу стратегії сталого розвитку. Ефективна економіка. 2015. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4533.
Ткачова С.С. Еволюція процесного підходу до операційної та управлінської діяльності підприємств. Вісник СумДУ. Серія «68 Економіка». 2012. № 2. С. 68–75.
Траченко Л.А. Процесний підхід у систем управління якістю підприємств сфери послуг. Економіка та управління підприємствами. 2018. № 2. С. 251–257.
Перерва І.М. Переваги впровадження процесного підходу до управління підприємством. Економіка і суспільство. 2021. № 29. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-3
Kulіsh N. V., Davidyuk Yu. V. Procesnij pіdhіd yak osnova upravlіnnya bіznes – procesami pіdpriemstva [Process management as the basis for business management – business processes]. Available at: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/02/133.pdf
Ryzhyk I. O., Hliebova A. O., Syniahivska V. S. (2020) Osoblyvosti formuvannia modeli upravlinnia biznes-protsesamy sfery posluh [Features of the molding of the business management model – by the processes of the sphere of services]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, no. 1, pp. 152–160.
Stets I. I. (2018) Protsesnyi pidkhid do upravlinnia yak instrument pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti pidpryiemstva [Process approach to management as a tool to improve the efficiency of the enterprise]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy, no. 23, pp. 161–167.
Moiseienko T. Ye. (2015) Pobudova protsesno-oriientovanoi systemy upravlinnia pidpryiemstvom, yak elementu stratehii staloho rozvytku [Building a process-oriented enterprise management system as an element of sustainable development strategy]. Efektyvna ekonomika, no. 11. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4533.
Tkachova S. S. (2012) Evoliutsiia protsesnoho pidkhodu do operatsiinoi ta upravlinskoi diialnosti pidpryiemstv [Evolution of process approach to operational and managerial activities of enterprises]. Visnyk SumDU. Seriia “68 Ekonomika”, no. 2, pp. 68–75.
Trachenko L. A. (2018) Protsesnyi pidkhid u system upravlinnia yakistiu pidpryiemstv sfery posluh [Process approach in quality management systems of service enterprises]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy, no. 2, pp. 251–257.
Pererva І. M. (2021) Perevagi vprovadzhennya procesnogo pіdhodu do upravlіnnya pіdpriєmstvom [Advantages in the process approach to business management]. Ekonomіka і suspіl’stvo – Economy and society, no. 29. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-3