ЧИННИКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ОБСЯГ ПРИБУТКУ ПІДПРИЄМСТВА

  • С.В. Юдіна Дніпровський державний технічний університет
  • О.О. Ситнік Дніпровський державний технічний університет
Ключові слова: металургійна галузь, підприємство, прибуток, фінансові результати діяльності, оптимізація, контроль, система факторів, зовнішні фактори, внутрішні фактори

Анотація

Стаття присвячена новому трактуванню ролі, місця і змісту підходів до визначення фінансових результатів через оптимізацію та контроль, які спрямовані на забезпечення стабільного фінансового результату. Наведено систему показники, виконання, яких узагальнено характеризує прибуткову діяльність підприємства. Визначено методичні труднощі при розгляді системи основних показників, що характеризують фінансові результати діяльності підприємства, які полягають у відмінностях щодо призначення показників для різних стейкхолдерів. Наведено функції прибутку підприємства. Дано визначення формування прибутку як процесу формування доходів та здійснення витрат через їх оптимізацію та безперервний контроль. На основі проведеного аналізу літературних джерел запропоновано систему факторів, які впливають на формування прибутку на підприємстві. Надана стисла характеристика зовнішніх та внутрішніх факторів. Доведено, що велика кількість різноманітних факторів впливає на формування фінансових результатів підприємства. Ці фактори характеризують фінансово-господарську діяльність підприємств з різних боків. Визначено порядок, у якому здійснюється розподіл прибутку. Зроблено висновки щодо характеристики взаємовпливаючих факторів, які визначають розмір прибутку підприємства.

Посилання

Бернстайн Л.А. Аналіз фінансової звітності: теорія, практика та інтерпретація: Пер. з англ. Наук. ред. перекладу чл.-кор. РАН І.І. Єлісєєва. Гол. редактор серії проф. Я.В. Соколов. - М.: Фінанси і статистика, 2003. 624 с.

Данілова Л.І. Управління прибутком підприємств: проблеми і наслідки. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. № 69. 2017. С. 11-12.

Косова Т.Д., Ползікова Г.В., Захарченко Н.В. Механізми податкового менеджменту в умовах антикризової фінансової політики: монографія. Придніпровська державна академія будівництва та архітектури. Дніпро: ПДАБА, 2020. 224 с.

Кривицька О.Р. Планування прибутку підприємства при визначенні стратегії його розвитку. Фінанси України. 2015. № 3. С. 13-16.

Падерін І.Д., Корнецький А.О. Концепція підвищення прибутковості малого підприємництва регіону в умовах сучасної ринкової економіки. Економіка та держава. 2017. № 8. С. 24-26.

Близнюк О.П., Лачкова Л.І, Оспіщев В.І. Фінанси: Навч. посіб. За ред. І.В. Оспіщева. К.: Знання. 2006. 415 с.

Ширяпна О.Є. Удосконалення методики прогнозування прибутку підприємств. Формування ринкових відносин в Україні. 2014 № 6. С. 12-15.

Якименко-Терещенко Н.В. Економіка підприємства. Підручник за заг. ред. Н.М. Тюріна. Л.: Новий Світ. 2008. 312 с.

Bernstajn L.A. (2003) Analiz finansovoji zvitnosti: teorija, praktyka ta interpretacija [Analysis of financial statements: theory, practice and interpretation]. Per. z anghl. Nauk. red. perekladu chl.-kor. RAN I.I. Jelisjejeva. Ghol. redaktor seriji prof. Ja.V. Sokolov. M.: Finansy i statystyka. (in Ukrainian) 624 s.

Danilova L.I. (2017) Upravlinnja prybutkom pidpryjemstv: problemy i naslidky [Enterprise profit management: problems and consequences]. Visnyk Kyjivsjkogho nacionaljnogho universytetu imeni Tarasa Shevchenkaб no 69, pp. 11-12.

Kosova T.D., Polzikova Gh.V., Zakharchenko N.V. (2020) Mekhanizmy podatkovogho menedzhmentu v umovakh antykryzovoji finansovoji polityky [Mechanisms of tax management in the conditions of anti-crisis financial policy]. Prydniprovsjka derzhavna akademija budivnyctva ta arkhitektury. Dnipro: PDABA, 224 p.

Kryvycjka O.R. (2015) Planuvannja prybutku pidpryjemstva pry vyznachenni strateghiji jogho rozvytku [Planning the company's profit when determining its development strategy]. Finansy Ukrajiny, no. 3, pp. 13-16.

Paderin I.D., Kornecjkyj A.O. (2017) Koncepcija pidvyshhennja prybutkovosti malogho pidpryjemnyctva reghionu v umovakh suchasnoji rynkovoji ekonomiky [The concept of increasing the profitability of small businesses in the region in the conditions of a modern market economy]. Ekonomika ta derzhava, no. 8, pp. 24-26.

Blyznjuk O.P., Lachkova L.I, Ospishhev V.I. (2006) Finansy [Finances]. Kyiv: Znannja, 415 p. (in Ukrainian)

Shyrjapna O.Je. (2014) Udoskonalennja metodyky proghnozuvannja prybutku pidpryjemstv [Improvement of the methodology of enterprise profit forecasting]. Formuvannja rynkovykh vidnosyn v Ukrajini, no. 6, pp. 12-15.

Jakymenko-Tereshhenko N.V. (2008) Ekonomika pidpryjemstva [Business Economics]. Lviv: Novyj Svit, 312 p. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 274
Завантажень PDF: 218
Як цитувати
Юдіна, С., & Ситнік, О. (1). ЧИННИКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ОБСЯГ ПРИБУТКУ ПІДПРИЄМСТВА. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (13), 184-190. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2022.13.22