ЗНАЧЕННЯ ДІЛОВОЇ ЕТИКИ В ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЕФЕКТИВНОСТІ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ключові слова: етика, ділова етика, комунікації, ефективність, управління, інформаційне забезпечення, фінансово-економічна сфера, етичні цінності

Анотація

Досліджено суть та складові етики бізнесу, зокрема використання принципів та норм етики ділових стосунків впливає на культуру ділового партнерства. Доведено, що сучасний менеджмент повинен базуватися на етичних цінностях. За результатами наукового дослідження систематизовано принципи етики ділових комунікацій в фінансово-економічній сфері (індивідуальний підхід, зрозуміла мова для клієнта, діловий підхід до спілкування, бездоганний зовнішній вигляд, мовленнєвий етикет, підготовка до спілкування тощо) з детальною характеристикою кожного з них та визначені обов’язкові складові спеціального документу, з регулювання правил професійної етики та ділових комунікацій в організаціях. Встановлено перелік обов’язкових складових ділової етики, що мають бути затверджені та впроваджені на підприємстві, в тому числі: основні принципи та правила поведінки; загальні цінності і принципи обслуговування клієнтів; стандарти обслуговування клієнтів працівниками, в тому числі зустріч, основна бесіда, вирішення конфліктних ситуацій та спірних питань; стандарти спілкування в телефонному режимі та листуванні тощо.

Посилання

Бабчинська О. І. Комунікаційний процес в управлінні: основні положення. Ефективна економіка. 2018. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6539 (дата звернення: 15.09.2022).

Бебик В. M. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: монографія К.: МАУП, 2005. 440 с.

Василенко Н.В. Публічне управління: діловий протокол фахівця. URL: http://surl.li/butsf (дата звернення: 15.09.2022).

Етика ділових відносин: навчальний посібник [Лесько О. Й., Прищак М. Д., Залюбівська О. Б. та ін. ] Вінниця : ВНТУ, 2011. 309 с.

Етика ділового спілкування: / за редакцією Т.Б. Гриценко, Т.Д. Іщенко, Т.Ф. Мельничук: навч. посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2007. 344 с.

Крисько Ж. Л. Роль ділових комунікацій в управлінні організацією URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/221/212 (дата звернення: 15.09.2022).

Лозинський О.М., Заяць О.М. Управління комунікаційним процесом на підприємстві. Specialized and multidisciplinary scientific researches. Volume 1 December 11, 2020 Amsterdam, The Netherland. С. 133-137.

Молоткіна В.К. Організація сучасної ділової комунікації: Навчально-методичний посібник. Переяслав-Хмельницький: «Видавництво КСВ», 2018. 267 с.

Чайка Г. Л. Культура ділового спілкування менеджера: навч. посібник. Київ: Знання, 2005. 442 с.

Babchynska O. I. (2018) Komunikatsiinyi protses v upravlinni:osnovni polozhennia [Communication process in management: basic provisions]. Efektyvna ekonomika. (electronic journal), no. 9. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6539 (accessed 15 September 2022).

Bebyk V. M. (2005) Informatsiino-komunikatsiinyi menedzhment u hlobalnomu suspilstvi: psykholohiia, tekhnolohii, tekhnika pablik ryleishnz: monohrafiia [Information and communication management in global society: psychology, technologies, public relations technique: monograph]. Kyiv: MAUP, 440p. (in Ukrainian)

Vasylenko N. V. Publichne upravlinnia: dilovyi protokol fakhivtsia [Public administration: business protocol of a specialist]. Available at: http://surl.li/butsf (accessed 15 September 2022).

Lesko O. Y., Pryshchak M. D., Zaliubivska O. B. (2011) Etyka dilovykh vidnosyn: navchalnyi posibnyk [Ethics of business relations: a study guide]. Vinnytsia: VNTU, 309p. (in Ukrainian)

Hrytsenko T.B., Ishchenko T.D., Melnychuk T.F. (2007) Etyka dilovoho spilkuvannia: Navch. Posibnyk. [Ethics of business communication: Education. manual]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 344p. (in Ukrainian)

Krysko Zh. L. Rol dilovykh komunikatsii v upravlinni orhanizatsiieiu [The role of business communications in managing an organization]. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/221/212 (accessed 15 September 2022).

Lozynskyi O.M., Zaiats O.M. (2020) Upravlinnia komunikatsiinym protsesom na pidpryiemstvi [Management of the communication process at the enterprise]. Specialized and multidisciplinary scientific researches, vol. 1,, pp. 133-137.

Molotkina V.K. (2018) Orhanizatsiia suchasnoi dilovoi komunikatsii: Navchalno-metodychnyi posibnyk [Organization of modern business communication: Educational and methodological manual]. Pereiaslav-Khmelnytskyi: «Vydavnytstvo KSV», 267p. (in Ukrainian)

Chaika H. L. (2005). Kultura dilovoho spilkuvannia menedzhera: navch. posibnyk [The culture of business communication of a manager: training. manual]. Kyiv: Znannia, 442p. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 213
Завантажень PDF: 161
Як цитувати
Іванченкова, Л., Козак, К., & Долинська, О. (1). ЗНАЧЕННЯ ДІЛОВОЇ ЕТИКИ В ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЕФЕКТИВНОСТІ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (13), 85-91. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2022.13.10
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ