МАРКЕТИНГОВА ПОЛІТИКА РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ НА ОСНОВІ СІЛЬСЬКОГО ЗЕЛЕНОГО ТУРИЗМУ

Ключові слова: маркетинг, менеджмент, економіка, туризм, дестинація

Анотація

У статті проаналізовано концептуальні основи розробки та реалізації заходів маркетингової політики розвитку туристичних дестинацій на основі сільського зеленого туризму. Досліджено питання формування маркетингових заходів з підтримки розвитку сільського зеленого туризму в межах туристичних дестинацій. Указано, що сільський зелений туризм є одним з важливих напрямків економічної діяльності у сільській місцевості. Зазначено, що застосування підходів територіального маркетингу дає можливість зробити територіальну економіку більш стійкою та ефективною в процесах дестабілізації ситуації та умовах змін. З’ясовано, що ефективна маркетингова політика розвитку туристичних дестинацій сприяє інтегрованому розвитку бізнесу, підвищує конкурентоспроможність підприємств індустрії туризму та суміжних галузей, забезпечує зростання попиту на регіональні продукти тощо. Зауважено на тому, що для того щоб домогтися позитивних результатів у процесі реалізації маркетингової політики у сільському зеленому туризмі варто звернути увагу на диференціацію продукту/послуги. Надано пропозиції щодо побудови маркетингової політики розвитку туристичних дестинацій на основі сільського зеленого туризму.

Посилання

Охота В.І. Маркетинг територій як інструмент виходу туристичної дестинації на всеукраїнський та світовий ринок. Сталий розвиток економіки. 2016. Вип. 3(32). С. 182-188.

Дудкіна О. Маркетинг територій як інструмент забезпечення конкурентоспроможного розвитку. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2016. № 21. С. 9-13.

Рогозіна А., Нагорняк Т. Маркетинг територій як інструмент просування бренду. Прикладні аспекти сучасних міждисциплінарних досліджень: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції, 26 листопада 2021 р. Вінниця: ДоНУ імені Василя Стуса. 2024. С. 185-188.

Немировська О.В. Маркетинг територій як фасилітатор розвитку партнерства між державним та приватним секторами. Інфраструктура ринку. 2023. №75. С. 37-43. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct75-7

Кукса В.М. Формування бренду міст України як необхідна складова їхнього розвитку. Фінансовий простір. 2018. № 3 (31). С. 110-117.

Сидорук А.В., Бортников Є.Г., Люта Д.А. Аналіз розробки айдентики туристичного бренду (на прикладі м. Запоріжжя). Регіональна економіка. 2021. №3. С. 67-72. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2021-3-7

Омельяненко В., Омельяненко О., Мірошніченко Я. Концептуальні основи та прикладні аспекти маркетингу інфраструктури територій в контексті розвитку громад (проєктний підхід). Цифрова економіка та економічна безпека, 2024. Вип. 2(11). С. 123-130. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.11-19

Гургула Т.В. Територіальний маркетинг в умовах співробітництва територіальних громад. Вісник Хмельницького національного університету. 2019. № 5. С. 90-93.

Кравців І.К. Маркетинг сільських територій у розвитку економіки регіону: проблеми, завдання, перспективи. Регіональна економіка. 2016. №2. С. 129-135.

Махиня С.О. Сільський туризм як перспективний напрямок розвитку сільських територій. Агросвіт. 2024. № 14. С. 83-90. DOI: 10.32702/2306-6792.2024.14.83

Varnaby G. Place Marketing and Temporality. London: Taylor & Francis. 2024. 94 р. DOI: https://doi.org/10.4324/9781032689937

Kotler P., Haider D. and Rein I. Marketing Places. Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States, and Nations. New York: Maxwell Macmillan Int, 1993. 400 р.

Kavanagh S.A., Hawe P., Shiell A. Soft infrastructure: the critical community-level resources reportedly needed for program success. BMC Public Health. 2022. Vol. 22. P. 420. DOI: https://doi.org/10.1186/s12889-022-12788-8

Kozhukhіvska R., Parubok N., Petrenko N., Podzihun S., Udovenko I. Methods of assessment of efficiency of creating regional innovative clusters for dynamic development of economics. Investment Management and Financial Innovations. 2017. №14(3). Р. 302-312. DOI: https://doi.org/10.21511/imfi.14(3-2).2017.01

Sakovska O., Kozhukhivska R., Kustrich L., Gomeniuk M., Podzihun S. Improvement of the Marketing Management System of Tourism and Hospitality Industry Enterprises on the Basis of Innovations. Lecture Notes in Networks and Systems. 2023. Vol. 485, рр. 881-895. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-08093-7_58

Дацій О.І., Бабінін Д.М., Здольник В.В. Аналіз становлення та розвитку теоретичних підходів до застосування принципів маркетингу територій. Наукові праці Міжрегіональної академії управління персоналом. 2025. Вип. 1 (77). С. 128-134. DOI: https://doi.org/10.32689/2523-4536/77-18

Okhota, V. I. (2016). Marketynh terytorii yak instrument vykhodu turystychnoi destynatsii na vseukrainskyi ta svitovyi rynok [Marketing territories as a tool for entering the national and global market for tourist destinations]. Stalyi rozvytok ekonomiky – Sustainable economic development, vol. 3(32), рр. 182-188.

Dudkina, O. (2016). Marketynh terytorii yak instrument zabezpechennia konkurentospromozhnoho rozvytku [Marketing territories as a tool for ensuring competitive development]. Rehionalni aspekty rozvytku produktyvnykh syl Ukrainy – Regional aspects of the development of productive forces in Ukraine, no. 21, рр. 9-13.

Rohozina, A., & Nahorniak, T. (2024). Marketynh terytorii yak instrument prosuvannia brendu. [Territorial marketing as a brand promotion tool]. Proceedings from: Prykladni aspekty suchasnykh mizhdystsyplinarnykh doslidzhen: materialy I Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Applied aspects of modern interdisciplinary research: materials from the First All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, (26 November, 2021). Vinnytsia: DoNU imeni Vasylia Stusa, 185-188.

Nemyrovska, O. V. (2023). Marketynh terytorii yak fasylitator rozvytku partnerstva mizh derzhavnym ta pryvatnym sektoramy [Territorial marketing as a facilitator of partnership development between the public and private sectors]. Infrastruktura rynku – Marketing environment, no. 75, рр. 37-43. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct75-7

Kuksa, V. M. (2018). Formuvannia brendu mist Ukrainy yak neobkhidna skladova yikhnoho rozvytku [Formation of Ukrainian cities' brands as a necessary component of their development]. Finansovyi prostir – Financial area, no. 3 (31), рр. 110-117.

Sydoruk, A. V., Bortnykov, Ye. H., & Liuta, D. A. (2021). Analiz rozrobky aidentyky turystychnoho brendu (na prykladi m. Zaporizhzhia) [Analysis of the development of a tourism brand identity (using the example of Zaporizhzhia)]. Rehionalna ekonomika – Regional Economy, no. 3, рр. 67-72. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2021-3-7

Omelianenko, V., Omelianenko, O., & Miroshnichenko, Ya. (2024). Kontseptualni osnovy ta prykladni aspekty marketynhu infrastruktury terytorii v konteksti rozvytku hromad (proiektnyi pidkhid) [Conceptual foundations and applied aspects of marketing territorial infrastructure in the context of community development (project approach)]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka – Digital Economy and Economic Security, vol. 2(11), рр. 123-130. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.11-19

Hurhula, T. V. (2019). Terytorialnyi marketynh v umovakh spivrobitnytstva terytorialnykh hromad [Territorial marketing in the context of cooperation between territorial communities]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu – Bulletin of Khmelnytsky National University, no. 5, рр. 90-93.

Kravtsiv, I. K. (2016). Marketynh silskykh terytorii u rozvytku ekonomiky rehionu: problemy, zavdannia, perspektyvy. [Marketing of rural areas in the development of the regional economy: problems, tasks, prospects]. Rehionalna ekonomika – Regional Economy, no. 2, рр. 129-135.

Makhynia, S. O. (2024). Silskyi turyzm yak perspektyvnyi napriamok rozvytku silskykh terytorii. [Rural tourism as a promising direction for the development of rural areas]. Ahrosvit – Agrosvit, no. 14, рр. 83-90. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2024.14.83

Varnaby, G. (2024). Place Marketing and Temporality. London: Taylor & Francis. DOI: https://doi.org/10.4324/9781032689937

Kotler, P., Haider, D., & Rein, I. (1993). Marketing Places. Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States, and Nations. New York: Maxwell Macmillan Int.

Kavanagh, S. A., Hawe, P., & Shiell, A. (2022). Soft infrastructure: the critical community-level resources reportedly needed for program success. BMC Public Health, vol. 22, 420 р. DOI: https://doi.org/10.1186/s12889-022-12788-8

Kozhukhіvska, R., Parubok, N., Petrenko, N., Podzihun, S., & Udovenko, I. (2017). Methods of assessment of efficiency of creating regional innovative clusters for dynamic development of economics. Investment Management and Financial Innovations, no. 14(3), рр. 302-312. DOI: doi:10.21511/imfi.14(3-2).2017.01

Sakovska, O., Kozhukhivska, R., Kustrich, L., Gomeniuk, M., & Podzihun S. (2023). Improvement of the Marketing Management System of Tourism and Hospitality Industry Enterprises on the Basis of Innovations. Lecture Notes in Networks and Systems, vol. 485, рр. 881-895. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-08093-7_58

Datsii, O. I., Babinin, D. M., & Zdolnyk, V. V. (2025). Analiz stanovlennia ta rozvytku teoretychnykh pidkhodiv do zastosuvannia pryntsypiv marketynhu terytorii [Analysis of the formation and development of theoretical approaches to the application of territorial marketing principles]. Naukovi pratsi Mizhrehionalnoi akademii upravlinnia personalom – Scientific works of the Interregional Academy of Personnel Management, vol. 1 (77), рр. 128-134. DOI: https://doi.org/10.32689/2523-4536/77-18

Переглядів статті: 1
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-06-30
Як цитувати
Кожухівська, Р. (2025). МАРКЕТИНГОВА ПОЛІТИКА РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ НА ОСНОВІ СІЛЬСЬКОГО ЗЕЛЕНОГО ТУРИЗМУ. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (24), 352-361. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2025.24.39