МЕТОДИКА ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ НАЗВИ ЗАКЛАДІВ ТУРИСТИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ У ФОРМІ ОСОБОВИХ ІМЕН

Ключові слова: бренд, неймінг, фірмонім, комерційна назва, розуміння бренду, конкурентоспроможність назви, оцінка конкурентоспроможності

Анотація

В статті розглядається проблема оцінки конкурентоспроможності комерційного імені бренду на прикладі назв закладів туристичної інфраструктури у формі особового імені. Зауважено, що в сучасному світі посилюються тенденції брендінгу, компанії приділяють дедалі більше уваги та фінансування на створення бажаного іміджу. Брендінг стає важливим компонентом формування конкурентоспроможності фірми. А відтак зростає і роль неймінгу, як частини брендінгу, що пов’язана з вибором назви бренду. Авторами розроблена і обґрунтована методика оцінки конкурентоспроможності фірмонімів на основі трирівневої теорії розуміння тексту. Відповідно до пропонованої методики вплив назви на свідомість споживача оцінюється на рівнях сприйняття, раціонального розуміння та емоційного тлумачення. Для оцінки конкурентоспроможності було застосовано критерії активності рецепції, істотності впливу на очікування споживачів, адекватності і повноти інтерпретації та оцінки привабливості. За допомогою цих параметрів стало можливим виявити складнощі у сприйнятті фірмоніма, особливості його впливу на очікування споживачів, характер раціонального розуміння та оцінити привабливість назви. Потенціал пропонованою методики продемонстровано на прикладі оцінки конкурентоспроможності назв закладів туристичної інфраструктури у формі особового імені.

Посилання

Акімова Н., Чорноус О., & Кирилов Ю. Психологічні особливості розуміння назви бренду у формі чоловічого імені: Ґендерний аспект. Psycholinguistics. 2024. № 35(1). С. 6–23. DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2024-35-1-6-23

Акімова Н., Чорноус О., Акімова А., & Акімова А. Психологічні особливості розуміння назви бренду у формі особового імені. Psycholinguistics. 2023. № 33(1). С. 6–25. DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2023-33-1-6-25

Акімова Н. В. Психологія розуміння текстів інтернету. Монографія. 2020. 452 с.

Зоріна О. І., Нескуба Т. В. Формування бренду як складової конкурентоспроможності підприємства. Економіка та управління національним господарством. 2018. № 23. С. 39–44.

Івашова Н. В. Місце брендингу у сучасних маркетингових концепціях. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. № 4 (2). С. 89–97.

Крапівник Г. О., Шпак Ю. О. Сучасний ергонімікон кав’ярень міста Харкова. Лінгвістичні дослідження. Харків : ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019. № 50. С. 76–85. DOI: https://doi.org/10.34142/23127546.2019.50.10

Слободянюк Є. Клад для копирайтера. Технология создания захватывающих текстов. Харків : Фоліо, 2017. 224.

Чаплінський Ю. Б., Іліка Г. П. Неймінг: суть, основні складові та правила створення успішного неймінга підприємства. URL: http://www.rusnauka.com/26_NTP_2014/Economics/6_165588.doc.htm

Шестакова С. О. Моделі сучасних комерційних найменувань. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія «Економіка і менеджмент». 2011. № 6/1. № 77-82.

Щербакова Н. В. До питання про особливості структури українських фірмонімів. Лінгвістичні дослідження: Зб. наук. праць ХНПУ ім. Г. С. Сковороди. 2019. № 51. С. 30–39.

Akimova N., Chornous O., & Kyrylov Y. (2024) Psychological Peculiarities of Understanding Brand Name in Form of a Male Name: Gender Aspect. Psycholinguistics, no. 35(1), pp. 6–23. DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2024-35-1-6-23 (in Ukrainian)

Akimova N., Chornous O., Akimova A., & Akimova A. (2023) Psychological Peculiarities of Understanding Brand Name in Form of Personal Name. Psycholinguistics, no. 33(1), pp. 6–25. DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2023-33-1-6-25 (in Ukrainian)

Akimova N. V. (2020) Psykholohiya rozuminnya tekstiv internetu. Monohrafiya [The psychology of understanding Internet texts. Monograph]. 452 p.

Zorina O. I., Neskuba T. V. (2018) Formation of the brand as a component of the competitiveness of the enterprise. Economy and management of the national economy, no. 23, pp. 39–44.

Ivashova N. V. (2011) The place of branding in modern marketing concepts. Marketing and innovation management, no. 4 (2), pp. 89–97.

Krapivnyk H. O., Shpak Yu. O. (2019) Modern ergonomic icon of cafes in the city of Kharkiv. Linguistic studies. Kharkiv: H.S. Skovoroda KhnPU. No. 50, pp. 76–85. DOI: https://doi.org/10.34142/23127546.2019.50.10

Slobodyanyuk É. (2017) Klad dlya kopyraytera. Tekhnolohyya sozdanyya zakhvatyvayushchykh tekstov [Treasure for a copywriter. The technology of creating exciting texts]. Kharkiv: Folio, 2017. 224.

Chaplinsʹkyy Yu. B., Ilika H. P. Naming: the essence, main components and rules of creating a successful enterprise naming. Available at: http://www.rusnauka.com/26_NTP_2014/Economics/6_165588.doc.htm

Shestakova S. O. (2011) Models of modern commercial names. Bulletin of the Sumy National Agrarian University. Economics and Management, no. 6/1, pp. 77–82.

Shcherbakova N. V. (2019) To the question about the peculiarities of the structure of Ukrainian firm names. Linguistic studies: Collection. of science works of KhNPU named after H. S. Skovorody, no. 51, pp. 30–39.

Переглядів статті: 12
Завантажень PDF: 7
Опубліковано
2024-10-29
Як цитувати
Акімова, Н., Московченко, В., & Старовойт, Т. (2024). МЕТОДИКА ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ НАЗВИ ЗАКЛАДІВ ТУРИСТИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ У ФОРМІ ОСОБОВИХ ІМЕН. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (21), 156-162. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2024.21.17