ВПЛИВ ЕФЕКТИВНОГО ЛІДЕРСТВА НА ФОРМУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ

Ключові слова: ефективне лідерство, фактори ефективного лідерства, корпоративна культура, ключові показники продуктивності, традиційне лідерство, трансформаційне лідерство, управлінський потенціал компанії, бенчмаркінг

Анотація

У статті досліджено сутність впливу ефективного лідерства на формування корпоративної культури в сучасних організаціях. Узагальнено сучасні підходи до формування парадигми «ефективне лідерство в системі корпоративної культури». Проаналізовано важливість розуміння цієї парадигми в контексті сучасних вимог та викликів, що стоять перед організаціями у глобалізованому світі. Досліджено різноманітні підходи щодо взаємодії між лідерськими якостями та корпоративною культурою з метою забезпечення ефективного керівництва та створення стійкого організаційного середовища. Зазначено, що лідерські якості та підходи керівництва мають значний вплив на створення та збереження цінностей, норм та практик, що характеризують корпоративну культуру.

Посилання

Громко Л. Корпоративна культура як ключовий чинник розвитку торговельного підприємства. Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2020. № 2. С. 114–120. DOI: https://doi.org/10.29038/2411-4014-2020-02-114-120 (дата звернення: 10.02.2024).

Жарик Є.А. Трансформаційне лідерство як запорука успішного управління змінами. Молодий вчений. 2018. № 6 (58). С. 200–203. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2018_6%281%29__48 (дата звернення: 10.02.2024).

Зоська Я.В., Кравченко Н.Ю., Стадник А.Г. Моделі та типи організаційної культури в контексті сучасних соціальних трансформацій. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2022. № 1 (50). С. 103–107. DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.103-107 (дата звернення: 10.02.2024).

Іванова Н.Г., Паливода О.О., Андрусишин Ю.І. та ін. Психологічні засади лідерства в системі стратегічних комунікацій: навч. посіб. Київ : НА СБУ, 2022. 120 с. URL: https://academy.ssu.gov.ua/uploads/p_157_91421497.pdf (дата звернення: 10.02.2024).

Кириченко Н.В., Хірса І.М. Мотиваційний механізм організації підприємницької діяльності. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, 2022. № 14. С. 32–36. DOI: https://doi.org/10.32851/2708-0366/2022.14.4 (дата звернення: 10.02.2024).

Корнійчук А.А. Оцінка ефективності корпоративного управління на підприємстві. Вісник ЖДТУ. 2017. № 1 (79). С. 80–83. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vzhdtu_econ_2017_1_13 (дата звернення: 10.02.2024).

Олійник І.В. Роль емоційного інтелекту в ефективному лідерстві. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. 2023. № 16. С. 222–228. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2023.16.29 (дата звернення: 10.02.2024).

Панфілов Ю., Грень Л., Каблаш В. Методика формування комунікативної компетентності майбутнього лідера-менеджера. Теорія і практика управління соціальними системами. Харків : НТУ «ХПІ», 2016. № 2. С. 10–19. DOI: https://doi.org/10.20998/%25x (дата звернення: 10.02.2024).

Сушик І.В., Сушик О.Г. Морально-психологічний та психоемоційний стан організації як показник якості менеджменту. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. 2021. № 2 (6). С. 106–120. URL: https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2021/nov/25518/nzmened-106-120.pdf (дата звернення: 10.02.2024).

Bedianashvili G., Zhosan H. Lavrenko S. Modern digitalization trends of Georgia and Ukraine. Published in Scientific Papers. Series "Management, Economic Engineering in Agriculture and rural development". 2022. Vol. 22. Issue 3. P. 57–74. Available at: https://managementjournal.usamv.ro/index.php/scientific-papers/current (дата звернення: 10.02.2024).

Todoshchuk A., Motorniuk U., Skliaruk T., Oliinyk I., Kornieieva T. Modelling Information Systems for Personnel Management: Navigating Economic Security in the Transition to Industry 5.0. Ingenierie des Systemes d`Information. 2023. No. 28(3). P. 595–601. URL: https://iieta.org/journals/isi/paper/10.18280/isi.280307 (дата звернення: 10.02.2024).

Hromko L. (2020) Korporatyvna kultura yak kliuchovyi chynnyk rozvytku torhovelnoho pidpryiemstva [Corporate culture as a key factor in the development of a trading company]. Ekonomichnyi chasopys Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky, vol. 2, pp. 114–120. DOI: https://doi.org/10.29038/2411-4014-2020-02-114-120 (accessed February 10, 2024). (in Ukrainian).

Zharyk Ye. A. (2018) Transformatsiine liderstvo yak zaporuka uspishnoho upravlinnia zminamy [Transformational leadership as a key to successful change management]. Molodyi vchenyi, no. 6 (58), pp. 200–203. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2018_6%281%29__48 (accessed February 10, 2024). (in Ukrainian)

Zoska Ya. V., Kravchenko N. Yu., Stadnyk A. H. (2022) Modeli ta typy orhanizatsiinoi kultury v konteksti suchasnykh sotsialnykh transformatsii. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: «Pedahohika. Sotsialna robota», no. 1 (50), pp. 103–107. DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.103-107 (accessed February 10, 2024). (in Ukrainian)

Ivanova N. H., Palyvoda O. O., Andrusyshyn Yu. I. et al. (2022) Psykholohichni zasady liderstva v systemi stratehichnykh komunikatsii: navch. posib [Psychological foundations of leadership in the system of strategic communications: a textbook] Kyiv: NA SBU. Available at: https://academy.ssu.gov.ua/uploads/p_157_91421497.pdf (accessed February 10, 2024). (in Ukrainian).

Kyrychenko N. V., Khirsa I. M. (2022) Motyvatsiinyi mekhanizm orhanizatsii pidpryiemnytskoi diialnosti [Motivational mechanism for organizing entrepreneurial activity]. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia: Ekonomika, no. (14), pp. 32–36. DOI: https://doi.org/10.32851/2708-0366/2022.14.4 (accessed February 10, 2024). (in Ukrainian)

Korniichuk A. A. (2017) Otsinka efektyvnosti korporatyvnoho upravlinnia na pidpryiemstvi [Evaluation of the effectiveness of corporate management at the enterprise]. Visnyk ZhDTU, no. 1 (79), pp. 80–83. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vzhdtu_econ_2017_1_13 (accessed February 10, 2024). (in Ukrainian).

Oliinyk I. V. (2023) Rol emotsiinoho intelektu v efektyvnomu liderstvi [The role of emotional intelligence in effective leadership]. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia: Ekonomika, no. (16), pp. 222–228. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2023.16.29 (accessed February 10, 2024). (in Ukrainian)

Panfilov Yu., Hren L., Kablash V. (2016) Metodyka formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnoho lidera-menedzhera [Methods of forming the communicative competence of a future leader-manager]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. Kharkiv: NTU «KhPI». No. 2, pp. 10–19. DOI: https://doi.org/10.20998/%25x (accessed February 10, 2024). (in Ukrainian)

Sushyk I. V., Sushyk O. H. (2021) Moralno-psykholohichnyi ta psykhoemotsiinyi stan orhanizatsii yak pokaznyk yakosti menedzhmentu [Moral, psychological and psycho-emotional state of the organization as an indicator of management quality]. Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku, no. 2 (6), pp. 106–120. Available at: https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2021/nov/25518/nzmened-106-120.pdf (accessed February 10, 2024). (in Ukrainian)

Bedianashvili G., Zhosan H., Lavrenko S. (2022) Modern digitalization trends of Georgia and Ukraine. Published in Scientific Papers. Series "Management, Economic Engineering in Agriculture and rural development", vol. 22, is. 3, pp. 57–74. Available at: https://managementjournal.usamv.ro/index.php/scientific-papers/current (accessed February 10, 2024)

Todoshchuk A., Motorniuk U., Skliaruk T., Oliinyk I., Kornieieva T. (2023) Modelling Information Systems for Personnel Management: Navigating Economic Security in the Transition to Industry 5.0. Ingenierie des Systemes d`Information, no. 28(3), pp. 595–601. Available at: https://iieta.org/journals/isi/paper/10.18280/isi.280307 (accessed February 10, 2024).

Переглядів статті: 138
Завантажень PDF: 94
Опубліковано
2024-03-29
Як цитувати
Олійник, І. (2024). ВПЛИВ ЕФЕКТИВНОГО ЛІДЕРСТВА НА ФОРМУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (19), 241-248. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2024.19.29