ГЕОПРОСТОРОВІ АСПЕКТИ ТА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ В ПІВДЕННОМУ РЕГІОНІ УКРАЇНИ У ПІСЛЯВОЄННИЙ ПЕРІОД

Ключові слова: геопросторові аспекти, туристичний бізнес, туристична сфера, стратегія, післявоєнний період

Анотація

У статті висвітлено перспективи розвитку туристичного бізнесу в південному регіоні України у післявоєнний період, де туризм у всіх його проявах вважається одним із пріоритетних напрямів розвитку економіки. Розроблена стратегія стане першим кроком у реалізації нових підходів до розвитку краю; створення сприятливого середовища для розвитку малого та середнього бізнесу; підтримки процесу децентралізації та інтегрованого планування розвитку на місцевому, регіональному та національному рівнях. Потенціал туристичної галузі південного регіону України ще не повністю розкритий, оскільки виникає ряд проблем пов’язаних із повномасштабним вторгненням війська рф в Україну, а також відсутністю належної державної політики у сфері туризму. Реалізація стратегії розвитку туристичної сфери забезпечить зайнятість місцевого населення, додаткові робочі місця, завантаження готелів, ресторанів, проведення анімаційних заходів, створення сприятливих умов для залучення іноземного капіталу тощо.

Посилання

Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти). Київ : Альтерпрес, 2002. 436 с.

Горіна Г.О. Ринок туристичних послуг: управління розвитком в умовах просторової поляризації: монографія. Кривий Ріг : Видавець ФОП Чернявський Д.О., 2016. 305 с.

Колотуха О. Геопросторові аспекти пішохідного туризму. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Туризм. 2019. № 2(1). С. 6–17. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7603.2.1.2019.173017

Борблік К.Е. Сталий розвиток ринку туристичних послуг: сутність, цілі та особливості. Проблеми системного підходу в економіці. 2019. Випуск № 1(69). С. 65–73.

Паньків Н. Є. Соціально-екологічний підхід до розроблення стратегії сталого розвитку туризму територіальних громад. Науковий вісник НЛТУ України. 2020, т. 30, № 3. С. 71–76.

Boiko, V., Liubynskyi, O., Strikha, L., Zarakhovskyi, O.Y., Neilenko, S. (2021). Development of Culinary Tourism in European Countries. International journal of computer science and network security. Vol. 21. No. 4. РР. 167–177. DOI: https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2021.21.4.21

Romanenko, Y.O., Boiko, V., Shevchuk, S. M., Barabanova, V. V., & Karpinska, N. V. (2020). Rural development by stimulating agro-tourism activities. International Journal of Management, 11(4), 605–613. DOI: https://doi.org/10.34218/IJM.11.4.2020.058

Lyulyov O., Us Y., Pimonenko T., Kwilinski A., Vasylieva T., Dalevska N., Polcyn J., & Boiko V. The Link between Economic Growth and Tourism: Covid-19 Impact. Proceedings of the 36th International Business Information Management Association (IBIMA) 4–5 November 2020 / S. Khalid, S. Soliman (ed.). Granada : IBIMA Publishing, 2020. P. 8070–8086.

Бойко В.О. Сільський зелений туризм в Україні: проблеми та перспективи. Агросвіт. 2020. № 22. С. 58–65. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2020.22.58.

Бойко В.О. Екологічний туризм як складова зеленої економіки. Ефективна економіка. 2021. № 4. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.4.73

Boiko V.O. Green tourism as a perspective direction for rural entrepreneurship development. Scientific approaches to modernizing the economic system: vector of development: collective monograph. LvivToruń : Liha-Pres, 2020. P. 1–18. DOI: https://doi.org/10.36059/978-966-397-189-6/1-18

Бойко В.О. Розвиток зеленого туризму у південному регіоні. Підприємництво в аграрній сфері: глобальні виклики та ефективний менеджмент : матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції : у 2 ч. (12–13 лютого 2020 р.). Запоріжжя : ЗНУ, 2020. С. 65–68.

Kyrylov Y., Hranovska V., Boiko V., Kwilinski A., & Boiko L. (2020), International Tourism Development in the Context of Increasing Globalization Risks: On the Example of Ukraine’s Integration into the Global Tourism Industry. Journal of Risk and Financial Management, 13 (12), 303.

Lyulyov O., Us Y., Pimonenko T., Kwilinski A., Vasylieva T., Dalevska N., Polcyn J., & Boiko V. (2020), The Link between Economic Growth and Tourism: Covid-19 Impact. In Khalid S. Soliman (Ed.), Proceedings of the 36th International Business Information Management Association (IBIMA) 4–5 November 2020 (pp. 8070–8086). Granada: IBIMA Publishing.

Бойко В.О., Драгота І.П. Глемпінг – ексклюзивний туристичний продукт сьогодення. The I International Science Conference on Multidisciplinary Research (January 19–21, 2021). Berlin, Germany, 2021. P. 208–210.

Бойко В.О., Ключник А.В., Півньова Л.В. Зміцнення конкурентоспроможності підприємств екологічного (зеленого) туризму. Вісник Херсонського Національного Технічного Університету. 2020. №3. С. 213–222. DOI: https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2020.3.28

Бойко В., Далевська Н. Розвиток туризму після збройних конфліктів у різних країнах світу. Управління змінами та інновації. 2022. № 3. С. 5–10. DOI: https://doi.org/10.32782/CMI/2022-3-1

Karnaushenko, A., Petrenko, V., Tanklevska, N., Borovik, L., & Furdak, M. (2020). Prospects of youth agricultural entrepreneurship in Ukraine. Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal, 6(4), 90–117. DOI: https://doi.org/10.51599/are.2020.06.04.06

Алєщенко Л.О. Мале підприємництво як ефективний напрям розвитку туризму на селі. Таврійський науковий вісник. 2020. № 1. С. 72–78. URL: http://tnv-econom.ksauniv.ks.ua/index.php/journal/issue/view/1

Алєщенко Л.О. Прибуток, як стратегічний інструмент розвитку молодіжного підприємництва в туристичному бізнесі. Економічний простір. 2020. № 164. С. 28–34. URL: http://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/650

Soratana, Kullapa & Landis, Amy & Jing, Fu & Suto, Hidetsugu. (2020). Sustainable Development of Tourism. URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-58225-8_1

Bedanokov, Murat & Chich, Saida & Chetyz, Dana. (2020). Ecological Tourism Development in the Republic of Adygea. doi: 10.1007/698_2020_495. URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F698_2020_495

Bodosca, Stefania. (2016). Priorities and strategies for sustainable development in tourism. Conference: International Conference on Business Excellence in Energy, Climate Change and Sustainability. URL: https://www.researchgate.net/publication/308098497_Priorities_and_strategies_for_sustainable_development_in_tourism

Šušić, Vukašin & Đorđević, Dejan. (2019). Some aspects of sustainable development of tourism. Facta Universitatis, Series: Economics and Organization. 315. 10.22190/FUEO1903315S. URL: http://casopisi.junis.ni. ac.rs/ index.php/FUEconOrg/article/view/5009

День туризму 2022 разом з Visit Ukraine. URL: https://visitukraine.today/uk/blog/927/den-turizmu-2022-razom-z-visit-ukraine

Liubitseva О.О. (2002). Rynok turystychnykh posluh (heoprostorovi aspekty) [Market of tourism services (geo-spatial aspects)]. Кyiv: Altpres, 436 s.

Horina H.O. (2016). Rynok turystychnykh posluh: upravlinnia rozvytkom v umovakh prostorovoi poliaryzatsii: monohrafiia [Market of tourism services: management of the development under conditions of spatial polarization: monography]. Kryvyi Rih : Vydavets FOP Cherniavskyi D.О., 305 s.

Kolotukha О. (2019). Heoprostorovi aspekty pishokhidnoho turyzmu [Geo-spatial aspects of hiking]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Turyzm [Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series: Tourism], 2(1), 6–17. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7603.2.1.2019.173017

Borblik К.Е. (2019). Stalyi rozvytok rynku turystychnykh posluh: sutnist, tsili ta osoblyvosti [Sustainable development of the market of tourism services: the essence, objectives and characteristics]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi [Problems of a systemic approach in economy]. 1(69), 65–73.

Pankiv N.Ye. (2020) Sotsialno-ekolohichnyi pidkhid do rozroblennia stratehii staloho rozvytku turyzmu terytorialnykh hromad [Social-economic approach for developing a strategy of sustainable development of tourism in territorial communities]. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy [Scientific Bulletin of NLTU of Ukraine]. t. 30, № 3. S. 71–76.

Boiko, V., Liubynskyi, O., Strikha, L., Zarakhovskyi, O.Y., Neilenko, S. (2021). Development of Culinary Tourism in European Countries. International journal of computer science and network security. Vol. 21. No. 4. РР. 167–177. DOI: https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2021.21.4.21

Romanenko, Y.O., Boiko, V., Shevchuk, S. M., Barabanova, V. V., & Karpinska, N. V. (2020). Rural development by stimulating agro-tourism activities. International Journal of Management, 11(4), 605–613. DOI: https://doi.org/10.34218/IJM.11.4.2020.058

Lyulyov O., Us Y., Pimonenko T., Kwilinski A., Vasylieva T., Dalevska N., Polcyn J., & Boiko V. (2020) The Link between Economic Growth and Tourism: Covid-19 Impact. Proceedings of the 36th International Business Information Management Association (IBIMA) 4–5 November 2020 / S. Khalid, S. Soliman (ed.). Granada : IBIMA Publishing, P. 8070–8086.

Boiko V.O. (2020). Silskyi zelenyi turyzm v Ukraini: problemy ta perspektyvy [Rural green tourism in Ukraine: problems and prospects]. Agrosvit, vol. 22, pp. 58–65. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2020.22.58

Boiko V.O. (2021). Ekolohichnyi turyzm yak skladova zelenoi ekonomiky [Ecological tourism as a component of a green economy], Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 4. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.4.73

Boiko V.O. (2020). Green tourism as a perspective direction for rural entrepreneurship development. Scientific approaches to modernizing the economic system: vector of development: collective monograph. Lviv Toruń : Liha-Pres, pp. 1–18. DOI: https://doi.org/10.36059/978-966-397-189-6/1-18

Boiko V.О. (2020). The development of green tourism in the southern region. Entrepreneurship in the agrarian sector: global challenges and effective management: Proceedings of the 1st International scientific practical conference in 2 parts (pp. 65–68). 12–13 liutoho 2020, Zaporizhzhia: ZNU.

Kyrylov Y., Hranovska V., Boiko V., Kwilinski A., & Boiko L. (2020). International Tourism Development in the Context of Increasing Globalization Risks: On the Example of Ukraine’s Integration into the Global Tourism Industry. Journal of Risk and Financial Management, 13 (12), 303.

Lyulyov O., Us Y., Pimonenko T., Kwilinski A., Vasylieva T., Dalevska N., Polcyn J., & Boiko V. (2020). The Link between Economic Growth and Tourism: Covid-19 Impact. In Khalid S. Soliman (Ed.), Proceedings of the 36th International Business Information Management Association (IBIMA) 4–5 November 2020 (pp. 8070–8086). Granada: IBIMA Publishing.

Boiko V.О., Drahota I.P. (2021). Hlempinh – ekskliuzyvnyi turystychnyi produkt sohodennia [Glamping is an exclusive tourism product of the present]. The 1st International Science Conference on Multidisciplinary Research, January 19–21, Berlin, pp. 208–210.

Boiko V.O., Kliuchnyk A.V., Pivnova A.V. (2020). Zmitsnennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstv ekolohichnoho (zelenoho) turyzmu [Boosting competitiveness of enterprises of environmental (green) tourism]. Visnyk Khersonskoho Natsionalnoho Tekhnichnoho Universytetu [Bulletin of Kherson National Technical University], 3, 213–222. DOI: https://doi.org/10.35546/kntu2078&4481.2020.3.28

Boiko, V., & Dalevska, N. (2022). Rozvytok turyzmu pislia zbroinykh konfliktiv u riznykh krainakh svitu [Tourism development after violent conflicts in different contries of the world]. Change Management and Innovation, (3), 5–10. DOI: https://doi.org/10.32782/CMI/2022-3-1

Karnaushenko, A., Petrenko, V., Tanklevska, N., Borovik, L., & Furdak, M. (2020). Prospects of youth agricultural entrepreneurship in Ukraine. Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal, 6(4), 90–117. DOI: https://doi.org/10.51599/are.2020.06.04.06

Alieshchenko L.O. (2020). Male pidpryiemnytstvo yak efektyvnyi napriam rozvytku turyzmu na seli [Small-scale entrepreneurship as an effective direction of rural tourism development]. Tavriiskyi naukovyi visnyk [Tavriia scientific bulletin], 1, 72–78. Available at: http://tnv-econom.ksauniv.ks.ua/index.php/journal/issue/view/1

Alieshchenko L.O. (2020). Prybutok yak stratehichnyj instrument rozvytku molodizhnoho pidpryiemnytstva v turystychnomu biznesi [Profit as a strategic instrument of the development of youth entrepreneurship in tourism business]. Ekonomichnyi prostir [Economic space], 164, 28–34. Available at: http://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/650

Soratana, Kullapa & Landis, Amy & Jing, Fu & Suto, Hidetsugu. (2020). Sustainable Development of Tourism. Available at: https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-58225-8_1

Bedanokov, Murat & Chich, Saida & Chetyz, Dana (2020). Ecological Tourism Development in the Republic of Adygea. Available at: https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F698_2020_495

Bodosca, Stefania. (2016). Priorities and strategies for sustainable development in tourism. Conference: International Conference on Business Excellence in Energy, Climate Change and Sustainability. Available at: https://www.researchgate.net/publication/308098497_Priorities_and_strategies_for_sustainable_development_in_tourism

Šušić, Vukašin & Đorđević, Dejan. (2019). Some aspects of sustainable development of tourism. Facta Universitatis, Series: Economics and Organization. 315. 10.22190/FUEO1903315S. Available at: http://casopisi.junis.ni.ac.rs/ index.php/FUEconOrg/article/view/5009

Den turyzmu 2022 razom z Visit Ukraine [The Tourism day together with Visit Ukraine]. Available at: https://visitukraine.today/uk/blog/927/den-turizmu-2022-razom-z-visit-ukraine

Переглядів статті: 272
Завантажень PDF: 170
Як цитувати
Бойко, В. (1). ГЕОПРОСТОРОВІ АСПЕКТИ ТА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ В ПІВДЕННОМУ РЕГІОНІ УКРАЇНИ У ПІСЛЯВОЄННИЙ ПЕРІОД. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (13), 155-162. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2022.13.19
Розділ
РОЗВИТОК ПРОДУКТИВНИХ СИЛ І РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА