ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: організаційна культура, мотивація, трудовий потенціал

Анотація

У статті досліджено основні теоретичні аспекти формування організаційної культури підприємства. Встановлено, що організаційна культура підприємства є сукупністю переконань, настанов, моделей поведінки, правил, підходів до роботи, способів спілкування, яких свідомо чи несвідомо дотримується більшість працівників підприємства. Виділено такі складові структури організаційної культури як: традиції, цінності, імідж компанії, стратегія та місія, правила і норми поведінки, зокрема етичні, та ін. Наголошено на тому, що основними чинниками, що впливають на вдосконалення організаційної культури є законність, відкритість, точність стратегічних та тактичних планів компанії, оптимізація і постійне вдосконалення підприємства в різноспрямованій діяльності. Виокремлено та обгрунтовано фактори, які впливають на формування організаційної культури, зокрема: культура суспільства, культура лідерства вищого менеджменту, керівництво підприємства.

Посилання

Cameron Kim, Quinn Robert E. Diagnosing and Changing Organizational Culture: Based on the Competing Values Framework. Prentice Hall: John Wiley & Sons, 2011. 320 p. URL: https://books.google.co.zw/books?id=dOuuBgAAQBAJ&printsec=frontcover&source=gbs_atb#v=onepage&q&f=false (дата звернення: 12.08.2022).

Любов Л. Моделі організаційної культури підприємства в контексті деструктивних змін. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2021. № 3 (27). С. 81-89.

Любомудрова Н.П. Організаційна культура як фактор формування системи мотивації персоналу підприємства. Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер. : Економічні науки. 2015. Вип. 11(3). С. 79-83.

Михайличенко В., Довгальова О. Управління формуванням організаційної культури підприємства. Галицький економічний вісник. 2021. № 3(70). С. 158-164.

Науменко Н.М. Параметри організаційної культури, що впливають на конкурентоспроможність підприємства. Економіка і менеджмент культури. 2013. № 2. С. 34-40.

Слабко Я.Я. Управління організаційною культурою підприємства: інноваційний аспект. Інвестиції: практика та досвід. 2014. № 7. С. 19-22.

Гарізон Ю.І., Харченко Г.А. Формування організаційної культури в підприємстві. Science, Research, Development. 2021. № 39. С. 12-15. URL: http://xn--e1aajfpcds8ay4h.com.ua/files/111_1_iv_2021s.pdf#page=12 (дата звернення: 12.08.2022).

Харчишина О.В. Організаційна культура як фактор мотивації персоналу підприємства. Вісник Державного агроекологічного університету. 2008. № 1. С. 226-235.

Cameron Kim, Quinn Robert E. (2011) Diagnosing and Changing Organizational Culture: Based on the Competing Values Framework. Prentice Hall : John Wiley & Sons. Available at : https://books.google.co.zw/books?id=dOuuBgAAQBAJ&printsec=frontcover&source=gbs_atb#v=onepage&q&f=false (accessed 12 August 2022).

Liubov L. (2021) Modeli orhanizatsiinoi kultury pidpryiemstva v konteksti destruktyvnykh zmin [Models of organizational culture of the enterprise in the context of destructive changes]. Ekonomichnyi chasopys Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky, no. 3 (27), pp. 81-89.

Liubomudrova N.P. (2015) Orhanizatsiina kultura yak faktor formuvannia systemy motyvatsii personalu pidpryiemstva [Organizational culture as a factor in the formation of the company's personnel motivation system]. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series «Economic Sciences», vol. 11(3), pp. 79-83.

Mykhailychenko V., Dovhalova O. (2021) Upravlinnia formuvanniam orhanizatsiinoi kultury pidpryiemstva [Management of the formation of the organizational culture of the enterprise]. Galician economic journal, no. 3(70), pp. 158-164.

Naumenko N.M. (2013) Parametry orhanizatsiinoi kultury, shcho vplyvaiut na konkurentospromozhnist pidpryiemstva [Parameters of organizational culture affecting the competitiveness of the enterprise]. Ekonomika i menedzhment kultury, no. 2, pp. 34-40.

Slabko Ya.Ya. (2014) Upravlinnia orhanizatsiinoiu kulturoiu pidpryiemstva: innovatsiinyi aspekt [Management of the organizational culture of the enterprise: an innovative aspect]. Journal «Investytsiyi: praktyka ta dosvid», no. 7, pp. 19-22.

Harizon Yu.I., Kharchenko H.A. (2021) Formuvannia orhanizatsiinoi kultury v pidpryiemstvi [Formation of organizational culture in the enterprise]. Science, Research, Development, no. 39, pp. 12-15. Available at : http://xn--e1aajfpcds8ay4h.com.ua/files/111_1_iv_2021s.pdf#page=12. (accessed 12 August 2022).

Kharchyshyna O.V. (2008) Orhanizatsiina kultura yak faktor motyvatsii personalu pidpryiemstva [Organizational culture as a factor in the motivation of the company's personnel]. Bulletin of the Zhytomyr State Agroecological University, no. 1, pp. 226-235.

Переглядів статті: 521
Завантажень PDF: 269
Як цитувати
Лепейко, Т., & Янієва, Д. (1). ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ПІДПРИЄМСТВА. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (13), 99-107. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2022.13.12
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ