ЕФЕКТИВНІСТЬ СИСТЕМИ БІЗНЕС-КОМУНІКАЦІЙ ЗАКЛАДІВ ГОСТИННОСТІ

Ключові слова: зовнішні бізнес-комунікації, внутрішні бізнес-комунікації, заклади гостинності, система бізнес-комунікацій, корпоративний імідж, ефективність

Анотація

У статті розглянуто сутність бізнес-комунікацій закладів гостинності, розподіл її на зовнішні та внутрішні. Охарактеризовано елементи системи внутрішніх бізнес-комунікацій за такими ознаками як: канали передачі інформації, кількістю учасників, формами комунікацій, характером сприйняття інформації. Визначено зв'язок системи мотивації персоналу та системи внутрішніх бізнес-комунікацій закладів гостинності. Охарактеризовано особливості вербального та невербального спілкування та вплив інформаційних технологій на вибір форми комунікацій. Розглянуто принципи професійного поводження працівників сфери гостинності. Рекомендовано засоби підвищення ефективності внутрішніх комунікацій. Надано визначення та охарактеризовано елементи системи зовнішніх бізнес-комунікацій: як економічних, так і маркетингових. Розкрито зміст складових корпоративного іміджу: корпоративної особливості, управління враженням, корпоративної репутації, стратегічного позиціювання. Складено модель формування ефективних бізнес-комунікацій. Рекомендовано напрями підвищення загальної ефективності бізнес-комунікацій закладів гостинності шляхом створення мультиплікативного ефекту, коли системи внутрішніх та зовнішніх комунікацій функціонують у тісному зв’язку.

Посилання

Берлесон Б., Стейнер Г. Коммуникация – это... Сайт М. А. Кравець. – URL: http://www.com-management.narod.ru. (дата звернення: 10.11.2021)

Роджерс Э.А., Агавала-Роджерс Р. Коммуникации в организациях. пер. с англ. 2006. 408 с.

Завадський Й.С. Менеджмент: підручник для студентів економ. спец. вищих закладів: у 2 т. Київ : Вид-во Європ. ун-ту, 2003. Т. 2. 640 с.

Войнаренко С.М. Комунікативна політика підприємств в сучасних умовах. Вісник Хмельницького національного університету. Хмельницький. 2011. № 6, Т. 2. С. 51–54.

Носач Л.Л., Величко К.Ю. Дослідження сучасного ринку маркетингових комунікацій. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/esprstp_2012 _2_32.pdf. (дата звернення: 10.11.2021)

Коммуникации в менеджменте URL: http://www.grandars.ru/college/ekonomikafirmy/kommunikacionnyymenedzhment.html. (дата звернення: 10.11.2021)

Нечаюк Л.І., Телеш Н.О. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент. URL: https://tourlib.net/books_ukr/nechauk.htm (дата звернення: 10.11.2021)

Пиз А. Язык телодвижений. Как читать мысли других по их жестам. С.-П, 2000. 185 с.

Борецька Н.П., Тімофєєва О. Основні шляхи підвищення професійної етики персоналу підприємств у сфері гостинності. Бізнес-навігатор. 2019. Вип. 5 (54). С. 100–106.

Влащенко Н.М. Сучасні маркетингові комунікації готельних підприємств. БІЗНЕС ІНФОРМ. 2017. № 6. С. 285–290.

Berleson B., Steyner G. Kommunikatsiya – eto... [Communication is ...]: Sayt M. A. Kravets'. web-site. Available at: http://www.com-management.narod.ru. (accessed: 10 November 2021) (in Russian).

Rodzhers E.A., Agavala-Rodzhers R. (2006) Kommunikatsii v organizatsiyakh [Communication in organizations]. 408 p. (in Russian)

Zavadskyi Y.S. (2003) Menedzhment [Management]: pidruchnyk dlia studentiv ekonom. spets. vyshchykh zakladiv: u 2 t. Kyiv: Vyd-vo Yevrop. un-tu, T. 2. 640 p.

Voinarenko S.M. (2011) Komunikatyvna polityka pidpryiemstv v suchasnykh umovakh. [Communicative policy of enterprises in modern conditions]. Bulletin of Khmelnytsky National University. Khmelnytskyi, no 6, T. 2. pp. 51–54.

Nosach L.L., Velychko K.Yu. Doslidzhennia suchasnoho rynku marketynhovykh komunikatsii. [Research of the modern market of marketing communications] web-site. Available at: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/esprstp_2012_2_32.pdf. (accessed: 10 November 2021)

Kommunikatsii v menedzhmente. [Communication in management] web-site. Available at: http://www.grandars.ru/college/ekonomikafirmy/kommunikacionnyymenedzhment.html (accessed: 10 November 2021) (in Russian).

Nechaiuk L.I., Telesh N.O. Hotelno-restorannyi biznes: menedzhment. [Hotel and restaurant business: management] web-site. Available at: https://tourlib.net/books_ukr/nechauk.htm (accessed: 10 November 2021)

Piz A. (2000) Yazyk telodvizheniy. Kak chitat' mysli drugikh po ikh zhestam. [Body language. How to read the thoughts of others by their gestures] S.-P 185 p. (in Russian).

Boretska N.P., Timofieieva O. (2019) Osnovni shliakhy pidvyshchennia profesiinoi etyky personalu pidpryiemstv u sferi hostynnosti. [The main ways to improve the professional ethics of staff in the field of hospitality] Business navigator, no 5 (54), pp. 100–106.

Vlashchenko N.M. (2017) Suchasni marketynhovi komunikatsii hotelnykh pidpryiemstv. [Modern marketing communications of hotel enterprises] BUSINESS INFORM, no 6, pp. 285–290.

Переглядів статті: 157
Завантажень PDF: 110
Опубліковано
2021-12-30
Як цитувати
Савченко, Т., Ніколюк, О., & Нікітчіна, Т. (2021). ЕФЕКТИВНІСТЬ СИСТЕМИ БІЗНЕС-КОМУНІКАЦІЙ ЗАКЛАДІВ ГОСТИННОСТІ. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (10), 84-91. https://doi.org/10.32851/2708-0366/2021.10.12
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ