МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ РІВНІВ РИНКОВИХ ПОЗИЦІЙ НОВОГО БРЕНДУ

  • С.Г. Фірсова Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • Д.Є. Деметер Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Ключові слова: бренд, сила бренду, оцінка бренду, маркетинговий аналіз, фактори впливу на бренд, комплексна оцінка

Анотація

Бренди нині є рушійною силою успішності підприємств через зростаючий рівень конкуренції та розширення асортименту на ринку пропозиції. Сильний бренд – це ключова конкурентна перевага, що стимулює споживача придбати товар. Зважаючи на важливість бренду, зауважуємо, що методики оцінювання позицій бренду на ринку нині потребують удосконалення з точки зору визначення критеріїв оцінки. Стаття містить аналіз підходів до оцінювання ринкових позицій бренду, перелік факторів, що можуть на нього впливати. Розроблено авторську модель оцінювання ринкових позицій бренду з переліком факторів впливу на бренд та їх важливості. Запропоновано графічне зображення результатів дослідження для визначення основних можливостей та позицій серед конкурентів. Стаття дає змогу практично застосовувати авторський метод для оцінювання бренду в умовах конкуренції.

Посилання

Lehmann D.R., Keller K.L., Farley J.U. The Structure of Survey-Based Brand Metrics. Journal of International Marketing. 2008. Vol. 16. № 4. P. 29–56.

Munoz T., Kumar S. Brand Metrics: Gauging and Linking Brands with Business Performance. Journal of Brand Management. 2004. Vol. 11. № 5. P. 381–387.

Аакер Д. Создание сильных брендов / пер. с англ. Москва : Издательский дом Гребенщикова, 2003. 425 c.

Амблер Т. Практический маркетинг / Пер. с англ. Санкт-Петербург : Питер, 1999. 250 с.

Шеррингтон М. Незримые ценности бренда / пер. с англ. Москва : Вершина, 2006. 304 с.

Lehmann D.R., Keller K.L., Farley J.U. (2008) The Structure of Survey-Based Brand Metrics. Journal of International Marketing. Vol. 16. № 4. P. 29–56.

Munoz T., Kumar S. (2004) Brand Metrics: Gauging and Linking Brands with Business Performance. Journal of Brand Management. Vol. 11. № 5. P. 381–387.

Aaker D. (2003) Sozdaniye silnykh brendov [Building strong brands]. Moscow: Izdatel’skij dom Grebenshchykova (in Russian).

Ambler T. (1999) Prakticheskiy marketing [From advertising to zen]. SPB : Piter (in Russian).

Sherrington М. (2006) Nezrimyie tsennosti brenda [Added value]. Мoscow : Vershyna (in Russian).

Переглядів статті: 92
Завантажень PDF: 85
Опубліковано
2021-11-03
Як цитувати
Фірсова, С., & Деметер, Д. (2021). МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ РІВНІВ РИНКОВИХ ПОЗИЦІЙ НОВОГО БРЕНДУ. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (9), 60-67. https://doi.org/10.32851/2708-0366/2021.9.8
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ